General Motors Corp. изпраща днес уведомления за прекратяване на сътрудничеството на 1100 свои дилъри в САЩ, които разполагат с около 2,5 млрд. непродадени превозни средства. Стъпката е част от започналото свиване на мрежата за продажби на дребно на компанията, е заявил запознат източник, цитиран от Bloomberg.
Въпросните дилъри имат инвентар от близо 120 хил. превозни средства от различни марки на GM, е заявил източникът, пожелал анонимност, тъй като компанията още не е обявила подробности.
GM цели да съкрати дилърите си в САЩ с 42 на сто до 3600 до края на следващата година, тъй като компанията е изправена пред вероятното обявяване на банкрут до 1 юни.
Като се намали конкуренцията между дилърите, тези, които ще останат сътрудници на GM, ще могат да продават повече коли на по-високи цени, е пояснил източникът.