Американският производител на автомобилни части и батерии Johnson Controls отчете загуба в размер на 193 млн. долара, или 33 цента на акция, за първото тримесечие на годината. Въпреки тежкото състояние, в което се намира автомобилния сектор в САЩ, ръководството на компанията очаква значително по-ниска оперативна загуба за второто тримесечие на годината.
Съкращаването на производството и тежките разходи за преструктуриране на дейността са основна причина за отрицателния финансовия резултат. За същото тримесечие преди една година базираната в Уисконсин компания е реализирала печалба от 289 млн. долара, или 48 цента на акция.
Приходите от продажби намаляват до 6,3 млрд. долара за разглеждания период в сравнение с 9,4 млрд. долара преди една година. Основни клиенти на Johnson Controls са General Motors, Toyota, Honda, BMW и Hyundai.
Компанията, която е третият по големина доставчик на автомобилни части в Северна Америка, е приключила със 70% от планираното преструктуриране на дейността през първите три месеца на годината и по този начин изпреварва графика. Преструктурирането предвижда да се закрият 21 завода и 9300 работни места, което прави 7 процента от работната сила.
Производителите на автомобилни части също попаднаха в много тежко положение, след като автомобилната индустрия в САЩ почти преустанови дейността си в началото на тази година. Продажбите на автомобили намаляха с около 40% за първите три месеца на годината до най-ниското си ниво за последните близо три десетилетия.
Близо един час след старта на борсовата сесия в Ню Йорк книжата на Johnson Controls се търгуват с повишение от 2,8% до 16,6 долара за акция.