Най-големият световен производител на козметика L'Orеal отчете спад на печалбата си за 2008 г. от 26,6% спрямо 2007 до 1,948 млрд. евро. Печалбата е леко под очакванията на анализаторите, запитани от Dow Jones Newswires, за 2,06 млрд. евро.
Продажбите на групата са забавили ръста си до 2,8% (спрямо 8,1% за 2007) до 17,54 млрд. евро. Средните прогнози на експертите бяха за 17,68 млрд. евро.
„Започваме 2009 г. с реализъм, доверие и желание за успех”, посочва в съобщение до медиите генералният директор на компанията Жан-Пол Агон. „Икономическата среда със сигурност отново ще бъде трудна”, казва той, но смята, че фирмата му е подготвена за това. „Пък и козметичният пазар винаги е показвал способност за устойчивост в кризисни времена”.
Най-слабо представяне през миналата година L'Orеal има в Щатите, където продажбите са намалели с 6,6% на годишна база до 3,74 млрд. евро. В Западна Европа ръстът е само 1,8% до 7,38 млрд. евро, а от компанията определят ситуацията като особена трудна в края на годината на пазарите във Франция и Испания.