Три са областите от голям интерес за европейските потребители - енергетиката, банките и обществения транспорт, които предизвикват по-широко недоволство, стана известно днес от представено от Европейската комисия второ широко проучване за настроенията сред потребителите в Европейския съюз.
Над 60 на сто от европейските потребители са се оплакали от повишаването на цените на дребно за електричество и газ и от повишаването на банкови такси и лихви. Най-силно обаче става недоволството от обществения транспорт, за който по-малко от половината потребители в ЕС са изразили задоволство от дейността му.
„Много съм загрижена, че точно тези три сектора, които играят ключова роля в живота на хората, се представят недобре от гледна точка на потребителските индикатори. Ето защо реших през 2009 г. да бъде обърнато особено внимание на пазара на електричество“, заяви при представянето на проучването комисар Меглена Кунева, която отговаря за защитата на европейските потребители, цитирана от БТА.
Друг основен извод от проучването е, че сферата на услугите предизвиква по-голямо недоволство сред европейските потребители, отколкото допирът им до традиционните пазари за стоки. От работата на различните сектори в тази сфера са доволни по-малко от 60 на сто от европейците.