Румънският козметичен пазар е отбелязал ръст от 15% през 2008 г. в сравнение с 2007 г., когато стойността му е била 720 млн. евро, казват представители на L’Oreal Romania, дъщерна компания на най-голямата козметична компания в света, цитирани от Standard.ro.
По думи на генералния директор за страната Ричард Маталон темпът на растеж на местния пазар през 2008 г. е бил по-висок в сравнение с останалите страни в региона.
„Въпреки че козметичният пазар отбелязва спад в някои европейски страни, Румъния е нов пазар, където трендът на растеж ще бъде поддържан и от настоящите условия, ако професионалистите в тази област добият по-голямо присъствия в медиите и успеят да се популяризират сред целевите потребители,“ обяснява Маталон.
От всички продукти гримовете регистрират най-висок ръст от 25% на пазара, докато козметиката и боите за коса отчитат повишение от по 13%.
Консултантът в областта на козметиката Таня Чернова казва, че играчите в тази индустрия трябва да се възползват от възможностите, които предоставя кризата:
„Във време на криза хората вече нямат пари за скъпи продукти като имоти, автомобили и други изключително скъпи неща, така че те ще инвестират повече в по-малко скъпите продукти, които ги карат да се чувстват добре. Те включват продукти на козметичната индустрия, която ще стане по-популярна, защото с постоянно свежа и поддържана визия хората ще се чувстват по-добре, а това е нещо, от което се нуждаете във време на криза“, казва Чернова.
От Л'Ореал България към момента не предоставиха подобна информация за българския пазар.