Южнокорейският автомобилен производител Ssangyong Motor потърси от правителстото защита от фалит, превръщайки се в поредната жертва на световната икономическа криза, пише New York Times.
Ssangyong, най-малката от петте компании за производство на автомобили в Южна Корея, е изпаднала във финансово затруднение след рязък спад в продажбите.
Миналия месец Ssangyong и нейният мажоритарен акционер - китайската SAIC Motor Corp., са потърсили помощ от правителство на Южна Корея. Банките кредитори на SAIC и Ssangyong от известно време водят спор относно това кой трябва да спаси компанията.
Автомобилният производител се нуждае от 600 млрд. вона (451 млн. долара) финансиране, за да остане в бизнеса, коментират от нейния основен кредитор Korea Development Bank.
Решението да се потърси закрила от фалит е взето ден след срещата на борда на Ssangyong в Шанхай, където е базирана SAIC.
От Ssangyong казват, че работят върху план за преструктуриране, който включва молба към работниците за доброволно по-ранно пенсиониране и понижаване на заплатите.
SAIC, която е най-големият автомобилен производител в Китай, придоби Ssangyong през 2004 г.
С годишен производствен капацитет от 200 хил. единици и 7100 служители Ssangyong отчете чиста загуба от 98,1 млрд. вона (75,42 млн. долара) за първите девет месеца на миналата година, резултат от отслабващото търсене на SUV - водещия модел в продуктовата линия на Ssangyong.