Кредитната криза вече заплашва цялата автомобилна индустрия, като проблеми се наблюдават при всички основни играчи в сектора – BMW, Mercedes, Toyota, Nissan, GM и други, съобщава Automedia.bg.
Пред немския Spiegel шефът на BMW Норберт Райтхофер е обяснил, че в момента „BMW изживява най-голямата криза в своята история”. Основна причина за това е обстоятелството, че огромната част от продажбите на компанията се осъществяват чрез лизингови схеми. Сега световната финансова криза буквално помита тези схеми и фирмата се изправя пред невъобразими допреди няколко месеца проблеми.
В такова тежко положение обаче не са изпаднали само в BMW. Шефът на Daimler Дитер Зетче признава, че ситуацията е „най-лоша от Втората световна война досега”. Всичко това предвещава нови съкращения във фирми като Mercedes и BMW.
Не е задължително обаче кризата да засяга само производителите на скъпи и луксозни автомобили. Дори при Volkswagen, които предлагат много по-широка гама от модели, са загрижени за бъдещето.
„Досега не сме се сблъсквали с подобен тип криза”, казва президентът на VW Мартин Винтеркорн. Според него вече не е възможно фирмите да избегнат болезнени съкращения и трудни ограничения.
Според New York Times, производителите на луксозни автомобили като BMW и Mercedes вече са натрупали огромни обеми от нереализирани автомобили по пристанищата на САЩ.
Буквално хиляди автомобили и на Toyota и Nissan запълват пристанището на Лонг Бийч, Калифорния.
В последните дни Mercedes, Toyota и Nissan са поискали да наемат нови площи, за да складират непродадените автомобили.
Наскоро вицепрезидентът на Toyota Митцуо Киношита характеризира настоящата ситуация като „криза, чийто магнитуд не е познат в досегашната история на бранша”.
Вече е ясно, че няма производител, който да е имунизиран срещу колапса и кризата, изживявана от пазарите в Америка, Европа и Азия.