IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Глобалната криза порази и туристическата индустрия на Хаваите

През първите девет месеца на годината посетителите там са били с 9,3% по-малко спрямо година по-рано

12:21 | 19.11.08 г.
Глобалната криза порази и туристическата индустрия на Хаваите

Хаваите може и да се ползват с известна популярност в момент, в който техен гражданин е избран за следващия президент на Щатите, но ситуацията в туристическата индустрия там не е толкова блестяща, пише Wall Street Journal.

Високите цени на горивата по-рано тази година, исковете за защита от фалит на авиокомпаниите Aloha Airgroup и АTA Airlines, които прeди това са обслужвали региона, и понижаването на потребителското доверие в национален план са нанесли удар върху туристическата индустрия в щата.

През първите девет месеца на годината посетителите са били с 9,3% по-малко в сравнение със същия период миналата година, сочат данни на Хавайската служба за бизнес, икономическо развитие и туризъм.

Хотелите са започнали да намалят цените за нощувка. Заетостта през септември на остров Оаху през месеца се е понижила до най-ниското си ниво от 2002 г. насам, според агенцията за туристически проучвания Smith Travel Research. Освен това много планове за реновиране на хотели са били замразени.

Групата Outrigger Enterprises Group, базирана в Хонолулу, която управлява или е собственик на почти 8 хил. хотелски стаи в Хаваите, наскоро се е отказала от реновиране на хотел Ohana Islander Waikiki, което би й струвало 40 млн. долара.

„Това е необичайно решение, но в момента времената са необичайни“, казва Дейвид Кери, изпълнителен директор на Outrigger. Тъй като проектът се финансира със собствени средства, компанията ще се стреми да е по-умерена и да поддържа висока ниво на парична наличност, за да може след преминаването на кризата да е готова за потенциални атрактивни сделки. „Смятаме, че след забавянето ще има някои огромни възможности и че някои собственици ще бъдат принудени да продават на изключително атрактивни цени,“ казва Кери.

Все пак редица строителни компании напредват с плановете си за операции в Оаху. Островът е с 900 хил. души население и на него се намира столицата Хонолулу. Тази седмица от Walt Disney Parks and Resorts съобщиха, че започват изграждане на семеен курорт на Оаху, който се очаква да бъде открит през 2011 г. Междувременно базираната в Лос Анджелис Irongate, която строи 38-етажен хотел, съобщи, че разполага със заемни средства за завършването на проекта си по план следващата година.

Секторът на бизнес и хотелските имоти в Хонолулу навлиза в рецесията от много по-висок връх в сравнение с много други пазара в САЩ, тъй като ограниченото предлагане е помогнало за запазването на баланса. Въпреки отслабването средната цена за стая в Оаху през септември е била 160,24 долара, което е с 50% над националното ниво. Заетостта в хотелите там също е много над стойностите в национален план.

Нивото на незаетост при офис площите в региона през третото тримесечие е било най-ниско от всички 54 пазара, изследвани от Property & Portfolio Research. Незаетостта при търговските, логистичните площи и при апартаментите също е сред десетте най-ниски. През последните месеци обаче наемите на офиси и търговски площи в региона са започнали да се понижават.

Признаци на забавяне се появяват почти на всеки имотен сектор. Медианната цена на жилищата е започнала да се понижава, а нивото на безработица в региона, без да се отчитат сезонните колебания, се е покачило до 4,2% през септември от 2,7% за същия месец миналата година. Нивото на безработица за САЩ през септември е било 6%.

Секторът на хотелите е преодолявал много трудни времена преди, като най-скорошните са терористичните атака през 2001 г., които накараха туристите да останат по домовете си. Този път обаче ситуацията е по-особена. Тя може да се окаже по-тежка, тъй като финансовата криза лишава операторите на хотелски вериги от възможността да ползват кредитни линии и други техники, които преди са били решение за ликвидните затруднения, казва Джоузеф Той, изпълнителен директор на консултантската агенция Hospitality Advisors.

Все пак, някои агенти от туристическия сектор на Хаваите напредват с прокарването на нов маркетингов инструмент: привлекателността на региона за привържениците на Обама. Организацията Hawaii Visitors&Convention Bureau в момента работи върху уебсайт, който ще съдържа информация за ролята на на региона в живота на новоизбрания президент, а поне един от туроператорите там възнамерява да организира тематична обиколка за запознаване с живота на Обама. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:06 | 01.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Свят виж още

Коментари

Финанси виж още