Водещите производители на диаманти в света решиха да съкратят техния добив заради намаленото търсене и да започнат масирана реклама на скъпоценните камъни, съобщава Итар-Тасс. Решението е взето на международна среща в Антверпен (Белгия) на водещите доставчици в сектора (между които De Beers, Алроса, а също производители от Индия, ОАЕ, Китай и други).
Големите производители на диаманти и бижута са обсъждали как да поддържат изгодна за диамантения бизнес конюнктура през започващия коледен период, когато традиционно се извършват поне 40% от годишните продажби на бижута с диаманти.
Експерти от бизнеса със скъпоценности са изказали опасения, че през следващата година може да има значително съкращение на продажбите, като в САЩ се очаква то да е с 14%, в Европа – с 10%, а в Япония – с 5%.
„Вече нямаме нови пазари, нямаме търсене, а най-лошото е, че нямаме сигурност за бъдещето”, е коментирал ръководителят на Световния диамантен център в Антверпен.
Падането на продажбите на бижута означава, че ще спадне и търсенето на необработени диаманти, например с около 35% през следващата година, коментират експерти. Обемът на необработените диаманти в света през тази година във финансово изражение възлиза на 14,5 млрд. долара.