Най-големият производител на безалкохолни напитки в света, Coca-Cola, се е споразумял да придобие китайския производител на сокове Huiyuan Juice Group Ltd. за 2,3 млрд. долара, удвоявайки дела си на пазара за сокове в най-многолюдната страна в света, пише Bloomberg.
Coca-Cola ще плати 1,56 долара в брой за акция – тройно по-висока цена от тази при последното приключване на сесията от 0,53 долара, съобщават от компанията. Стойността на акциите на производителя на сокове скочи със 167% до 1,4 долара по време на сутрешната борсова сесия в Хонконг.
Компанията се решава на най-голямата си чуждестранна покупка поради отслабването на продажбите в Северна Америка. Придобиването ще превърне Coca-Cola в най-голямата компания за сокове в Китай и ще увеличи стойността на китайската компания до двойно по-висока от тази на местните й конкуренти.
Според някои анализатори покупката е пример за това как Coca-Cola се стреми да засили позициите си на китайския пазар.
От Coca-Cola очакват повече от 80% от ръста й в бъдеще да бъде реализиран на пазарите извън САЩ. Продажбите на компанията в Китай са се покачили с 22% миналата година, което се дължи на акцента върху негазираните напитки.
Продажбите на плодови и зеленчукови сокове в Китай са се увеличили със 187% до 10 млрд. литра за пет години до 2007 г., което е два пъти по-бърз ръст от този на газираните напитки, сочат данни на Euromonitor International.
С 10,3% от пазара Huiyuan е най-големият производител на плодови и зеленчукови сокове в Китай по пазарен дял, следван от Coca-Cola с 9,7%. Компанията е държала 42,6 от пазара на 100% натуралните сокове миналата година.
Френската хранителна верига Danone и основателят на Huiyuan са се съгласили да продадат дяловете си от съответно 23% и 42% в компанията.
От Coca-Cola казват, че ще запазят китайската марка.