Microsoft обяви първата си по-голяма сделка след фиаското с покупката на Yahoo Inc, като постигна споразумение да придобие компанията за проучвания в интернет Greenfield Online Inc за 486 млн. долара, съобщава Ройтерс.
Сделката осигурява достъп на Microsoft до сайта на Greenfield за сравнения на цени и потребителски коментари, Ciao.com.
Офертата на софтуерния гигант за 17,50 долара на акция печели пред по-ранното предложение за 15,50 долара на акция, отправено от американската компания Quadrangle Group, фокусирана върху изкупуването на медийни фирми.
От Microsoft казват, че ще продадат основната дейност на Greenfield Online - решения за интернет проучвания, която формира около 75% от общите приходи на компанията.
Отделът се занимава с продажба на потребителски мнения под формата на отговори на анкети на компании за маркетингови проучвания и на крайни потребители. От Microsoft не назовават купувача.
Очаква се двете сделки да бъдат финализирани през четвъртото тримесечие на 2008 г.
От Greenfield съобщиха, че ще платят на Quadrangle 5 млн. долара за прекратяване на споразумението.