В зависимост от гледната точка може да се твърди, че онлайн продажбите се увеличават въпреки или поради икономическото забавяне. С нарастването на цените на бензина в САЩ все повече потребители решават да пропуснат разходките до мола с автомобила, като предпочитат да пазаруват онлайн, пише eMarketer.
На фона на затрудненията на традиционните магазини, 11% от американците, анкетирани от Nielsen през юни, казват, че пазаруват повече в мрежата в резултат на цените на бензина.
„Развитието при онлайн търговията е положително. Докато обикновените магазини отчитат нисък до среден едноцифрен ръст на продажбите, електронната търговия продължава да регистрира двуцифрени повишения от поне 15% - 20%“, коментират от eMarketer.
Ефектът на цените на бензина върху потребителското поведение се натрупва от известно време. Около 13% от пълнолетните американци, участвали в проучване на Vertis Communications през януари, отговорят, че са увеличили онлайн покупките.
Скъпият бензин води и до пазаруване по-близо до дома, комбиниране на пътуванията с цел шопинг, купуване на по-големи количества и други.
Над половината от респондентите в проучване на Piper Jaffray от април пък сочат нарастващите цени на бензина като стимул за увеличаване на онлайн пазаруването, докато по-ниските цени в интернет биха увеличили уеб пазаруването според 48%.
Друго проучване, също от април, проведено от iCongo, разкрива, че високите цени на бензина са стимул за 33% от потребителите да пазаруват повече онлайн.