Разходите за реклама в интернет в световен мащаб тази година ще достигнат общо 65,2 млрд. долара, като делът им от разходите за всички видове реклама ще възлезе на 10%. Това се прогнозира в нов доклад на анализаторската компания IDC.
Очаква се до 2011 г. делът на интернет рекламата от общите рекламни разходи да достигне 13,6 на сто, а обемът й ще се равнява на 106,6 млрд. долара.
В сравнение с традиционните типове реклама интернет рекламата расте с феноменална скорост, казва Джон Гантц, анализатор в компанията. Той уточнява, че интернет рекламата е сравнително ново явление и расте от много по-ниска база.
Очакванията са в края на 2011 г. разходите за интернет реклама да са на четвърто място в рекламния бизнес, като ще изостават от тези за реклама по пощата (третата по големина рекламна форма, включваща печатни брошури, промоционални продукти и др.) с над 300 млрд. долара. Разходите за телевизионна и печатна реклама пък ще са почти два пъти по-големи от тези за онлайн реклама.
Според доклада на IDC рекламата при търсене на ключови думи в интернет ще бъде основният тип онлайн реклама, привличайки над една трета от годишните рекламни разходи в интернет в световен мащаб. Следващи по значимост ще са банерите с дял от 20%.
В проучването се казва още, че САЩ ще останат водещи в средствата, отделяни за реклама – както като цяло, така и в интернет (съответно 265 млрд. долара и 45 млрд. долара през 2011 г.).
Централна и Източна Европа (ЦИЕ) и Близкия Изток и Африка ще отбележат най-големия ръст на интернет рекламата за наблюдавания период – съответно от 42,1% и 29,8%.
Онлайн рекламата в района на Тихоокеанска Азия (без Япония) също ще отбележи значително покачване за 2007-2011, което ще възлезе на 25,4 на сто.