IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Приходите от развлечения и медии ще достигнат 2,2 трлн. долара до 2012

Прогнозираният средногодишен ръст за следващите пет години е 6,6%

16:42 | 18.06.08 г.
Приходите от развлечения и медии ще достигнат 2,2 трлн. долара до 2012

Приходите от развлечения и медии в глобален мащаб се прогнозира да нарастват със средно 6,6% на година до 2,2 трлн. долара през 2012 г., съобщи Ройтерс.

Според ежегодната прогноза на PricewaterhouseCoopers (PwC), публикувана днес, рекламата, свързана с нарастващия интерес към гледането на видео в интернет и с устройства като iPod, ще формира 24% от ръста в сектора и ще се увеличава най-бързо със средногодишен ръст от 19,5% до 2012 г.

Темпът на нарастване на общите приходи от развлечения и медии се очаква да бъде по-бърз от този на световния брутен вътрешен продукт, който според доклада ще отчете повишение от 5,7%.

Проучването обхваща 59 държави и 15 сектора, сред които разходи за достъп до интернет, реклама в интернет, телевизионни абонаменти и лицензионни такси, телевизионна реклама, музикални записи, филми, видеоигри, издаване на потребителски списания, издаване на вестници, радио и външна реклама, тематични и развлекателни паркове, казина и друга регулирана хазартна дейност, книгоиздаване и спорт.

Въпреки ускорението на дигиталния сектор приходите от традиционни медии като телевизията ще продължават да доминират като дял от глобалния пазар, макар и не като ръст. Приходите от дигиталния и мобилния сектор ще формират само 11% от общия пазар, или 234 млрд. долара.

Докладът на PwC дава по-стабилна прогноза за големите компании от сектора на развлеченията и медиите. Техните акции отчетоха спад от над 13% от началото на годината (по-рязко понижение от това на индекса Standard & Poor's 500) заради страхове, че слабият икономически климат може да съкрати потребителските разходи и да намали рекламата.

Сред изненадите е прогнозата, че рекламата по ефирните телевизии в глобален мащаб (сектор, който се счита от Wall Street за един от най-уязвимите) ще нараства средногодишно с 5% до 2012 г., с което секторът се оказва най-гъвкав спрямо заплахата от страна на дигиталния сектор.

„Често описваната „смърт“ на традиционните медии остава в голяма степен преувеличение“, се посочва в доклада.

По държави САЩ ще продължат да формират най-голям дял от приходите, или 759 млрд. долара до 2012 г., но ръстът в страната ще бъде най-бавен - около 4,8%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:37 | 13.09.22 г.
Най-четени новини
Още от Свят виж още

Коментари

Финанси виж още