IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Има ли пазар за свръхлуксозните телефони?

Могат ли скъпите материали и изработка да направят тези телефони популярни колкото дизайнерските часовници, чанти и коли?

14:37 | 06.06.08 г.
Има ли пазар за свръхлуксозните телефони?

Няма по-очакван телефон тази година от следващото поколение iPhone на Apple, съобщава Forbes. За някои любители на скъпите играчки обаче последният модел iPhone е инкрустиран с диаманти от лондонската бижутерия Amosu. На цена от 20 хил. паунда, творението се нарежда сред най-скъпите телефони в света.

Но дори и iPhone за 40 хил. долара изглежда безинтересен в сравнение с Nokia 8800 Arte, изработка на австрийския дизайнер Петер Алоисон. Луксозният телефон Nokia включва дизайнерски рингтонове и картинки и покритие от бяло злато. Обвит е в повече от 680 розови и бели диаманта, които отделят екрана от плъзгащ се панел. И е на цена от 134 хил. долара - колкото е и цената за следване в колеж.

Тези телефони са поразяваща аномалия в индустрията на мобилните телефони, пише Forbes. Докато производители като Nokia, Samsung и Motorola произвеждат милиони телефони за по 40 долара за развиващите се пазари като Китай, Русия и Индия, по-малките компании като Amosu и Peter Aloisson се фокусират върху обслужване на много по-малка част от населението в противоположния ценови сегмент на пазара.

Това е тенденция, която не проявява признаци на затишие. Модните компании и автомобилопроизводителите продължават да демонстрират интерес към дизайнерските продукти. Миналата седмица от Christian Dior представиха телефон на стойност 5 хил. долара, който наподобява лъскава козметична чантичка. Производителят на часовници Tag Heuer лансира телефон за 6 хил. долара с крокодилска кожа на гърба. От своя страна Ferrari си сътрудничи с Vertu, британски производител на луксозни телефони, собственост на Nokia, в създаването на специална серия телефони миналата година.

Компаниите, произвеждащи луксозни продукти, казват, че ускореното разпространение на мобилни телефони допълнително подсилва пазара, като популяризира концепцията за луксозни телефони.

Какво толкова има в повече един телефон за хиляди долари в сравнение с телефон за 100 или 200 долара? В случая на Vertu, чиито телефони варират между 4 хил. и 300 хил. долара, разликата се дължи на материала. За изработката се използва устойчив на надрасквания сапфир, титанови рамки, кожа, както и злато и платина за някои модели.

Дизайнът е също толкова изтънчен. Vertu притежава линия „Signiture“, която включва елементи от бижутерството и производството на часовници. Друга линия - „Ascent“, се базира на луксозни автомобили и съчетава въглеродни фибри и каучук. Най-новият телефон на Vertu – линията „Constellation“, цели да пресъздаде картини на класическата авиация.

Следва изработването. Въпреки че телефоните на Vertu използват същата технология както Nokia, те се конструират и произвеждат поотделно. Някои модели имат повече от 500 механични части, всички монтирани на ръка в Европа.

Телефоните се произвеждат с далновидност както от гледна точка на грубата изработка, така и от гледна точка на класическия дизайн. Vertu тества някои телефони, като ги прегазва с кола. Целта е телефонът да може да функционира в продължение на 20 години, дори и да има голяма вероятност потребителите да са ги заменили с други много преди изтичането на този срок.

Според много от компаниите в бранша, голям брой хора могат да си позволят техните продукти. Луксозните телефони тепърва ще реализират милиарди от продажби, смята президентът на Vertu Алберто Торес.

Според някои анализатори обаче, луксозните телефони и други електронни изобретения никога няма да бъдат толкова популярни, колкото дизайнерските часовници, чанти и коли. Бързият ръст на технологичните иновации в областта на мобилните телефони означава, че телефоните не увеличават стойността си както един Ролекс например, смята Памела Данзигер, маркетингов експерт. „Телефоните, които хората разнасят навсякъде, но рядко вързват към себе си, лесно могат да бъдат изгубени, което ги прави рискована инвестиция“, казва Данзигер, като добавя, че това е много ограничен пазар.

Две изключения, които Данзигер споменава, са младите мъже, които се отказват от луксозните часовници в полза на телефоните, които също им служат като часовници. Второ изключения са извънредно богатите хора, които избират „най-доброто от най-доброто при всяко нещо, което купуват.“

Накрая, както при изключително скъпите аксесоари, покупката на телефон за 10 хил. долара не е обвързана с някаква логика. Алберто Торес сравнява луксозните телефони със стар модел Ferrari. „Те може и да не траят вечно, може и да не са по последна технология, но са красиви придобивки, с които да се движиш“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:10 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Свят виж още

Коментари

Финанси виж още