Японският производител на автомобили Toyota се нарежда на челната позиция в класация за компаниите в света с най-добра репутация, изготвена от фирмата за проучвания и консултантска дейност Reputation Institute.
В класацията влизат общото 600 от най-големите компании в света. През миналата година и през 2006 Toyota е била на шеста позиция, пише списание Forbes.
На второ място се нарежда Google. Интернет търсачката е на първо място в класацията на щатските компании с най-добра репутация.
Шведската верига магазини за мебели IKEA се нарежда на трето място, а италианския производител на шоколад Ferrero – на четвърто.
Пета е Johnson & Johnson, чийто изпълнителен директор Уилям Уелдън смята, че успехът на компанията му се дължи на решителното ръководство. Миналата година компанията бе класирана на 35-а позиция.
В челната десетка са още индийската Tata Group, Kraft Foods, фармацевтичната Novo Nordisk, мексиканският производител на хранителни продукти Grupo Bimbo и швейцарската Migros.
С най-голям напредък по отношение на подобряване на репутацията си спрямо миналата година са полската енергийна компания PKN Orlen, южноафриканската Sasol и State Bank of India. Най-голям спад пък са отбелязали Nokia и Samsung.
За съставянето на тазгодишната класация от Reputation Institute са анкетирали над 60 хил. души през февруари и март.
В класацията има 150 щатски компании, 40 японски, по 35 от Китай и Великобритания, по 30 от Франция и Германия и 20 руски.
Компаниите са оценявани по седем признака, сред които продукти и услуги, иновации, работно място, обществено съзнание и др., като най-голямо значение за крайната оценка имат продуктите и услугите и общественото съзнание.
По индустрии най-добра репутация има секторът за потребителски стоки, а най-лоша – телекомуникационните компании.