IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Toyota, Google и IKEA са компаниите с най-добра репутация в света

В класацията има 150 щатски компании, 40 японски, по 35 от Китай и Великобритания, по 30 от Франция и Германия и 20 руски

15:50 | 05.06.08 г.
Автор - снимка
Създател
Toyota, Google и IKEA са компаниите с най-добра репутация в света

Японският производител на автомобили Toyota се нарежда на челната позиция в класация за компаниите в света с най-добра репутация, изготвена от фирмата за проучвания и консултантска дейност Reputation Institute.

В класацията влизат общото 600 от най-големите компании в света. През миналата година и през 2006 Toyota е била на шеста позиция, пише списание Forbes.

На второ място се нарежда Google. Интернет търсачката е на първо място в класацията на щатските компании с най-добра репутация.

Шведската верига магазини за мебели IKEA се нарежда на трето място, а италианския производител на шоколад Ferrero – на четвърто.

Пета е Johnson & Johnson, чийто изпълнителен директор Уилям Уелдън смята, че успехът на компанията му се дължи на решителното ръководство. Миналата година компанията бе класирана на 35-а позиция.

В челната десетка са още индийската Tata Group, Kraft Foods, фармацевтичната Novo Nordisk, мексиканският производител на хранителни продукти Grupo Bimbo и швейцарската Migros.

С най-голям напредък по отношение на подобряване на репутацията си спрямо миналата година са полската енергийна компания PKN Orlen, южноафриканската Sasol и State Bank of India. Най-голям спад пък са отбелязали Nokia и Samsung.

За съставянето на тазгодишната класация от Reputation Institute са анкетирали над 60 хил. души през февруари и март.

В класацията има 150 щатски компании, 40 японски, по 35 от Китай и Великобритания, по 30 от Франция и Германия и 20 руски.

Компаниите са оценявани по седем признака, сред които продукти и услуги, иновации, работно място, обществено съзнание и др., като най-голямо значение за крайната оценка имат продуктите и услугите и общественото съзнание.

По индустрии най-добра репутация има секторът за потребителски стоки, а най-лоша – телекомуникационните компании.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:59 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Свят виж още

Коментари

Финанси виж още