Онлайн пазаруването продължава да процъфтява във Великобритания въпреки песимизма спрямо икономиката, сочи проучване, цитирано от BBC. Средствата, похарчени от потребителите за онлайн покупки, са се увеличили с 35% до 14,7 млрд. паунда миналата година, казват търговски анализатори от Verdict Research.
Темпът на нарастване, най-бързият от шест години, е около 10 пъти по-голям от този на пазара на търговия на дребно като цяло във Великобритания.
Според проучването, в което участват 4 000 купувачи, основната причина за онлайн пазаруването е по-доброто оползотворяване на свободното време.
Разширяването на интернет достъпа и увеличаването на потребителите, които правят редовни и скъпи покупки по интернет, означава, че растежът ще продължи. Очаква се продажбите по интернет да достигнат 44,9 млрд. паунда до 2012 г., като формират около 13,8% от общото потребление.
Въпреки че голяма част от това се изразява в „канибализъм“ - хората купуват чрез компютрите си това, за което по-рано биха отишли до магазина, в доклада се твърди, че физическото пазаруване не е обречено на провал.
„Ключовото е да се постигне синергия между „физическите“ магазини и онлайн продажбите. Докато интернет присъствието е решаващо, важно е предоставянето на възможност на потребителя да направи връзка между офертите в магазина и по интернет“, коментират от Verdict.
Развитието на по-бързия широколентов достъп до интернет прави пазаруването много по-бързо и по-лесно за много хора, като голяма част от тях считат, че това е начин да открият по-изгодни оферти.
„Интернет се възприема от много хора като по-евтин и по-бърз начин за намиране на по-ниски цени и по-изгодни сделки в повечето сектори“, казва Малкъм Пинкъртън, старши търговски анализатор от Verdict.
„С намаляването на разходите за широколентов достъп потребителите привикват към онлайн пазаруването и търговците продължават да увеличават своите онлайн предложения. Този канал за търговия ще е в подходяща позиция да се възползва от спада в потребителското доверие и по-ниското ниво на разполагаем доход.“