IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Онлайн пазаруването на Острова с 35% ръст въпреки забавянето на икономиката

Миналата година британските потребители са похарчили близо 15 млрд. паунда за онлайн покупки

10:56 | 03.06.08 г.
Онлайн пазаруването на Острова с 35% ръст въпреки забавянето на икономиката

Онлайн пазаруването продължава да процъфтява във Великобритания въпреки песимизма спрямо икономиката, сочи проучване, цитирано от BBC. Средствата, похарчени от потребителите за онлайн покупки, са се увеличили с 35% до 14,7 млрд. паунда миналата година, казват търговски анализатори от Verdict Research.

Темпът на нарастване, най-бързият от шест години, е около 10 пъти по-голям от този на пазара на търговия на дребно като цяло във Великобритания.

Според проучването, в което участват 4 000 купувачи, основната причина за онлайн пазаруването е по-доброто оползотворяване на свободното време.

Разширяването на интернет достъпа и увеличаването на потребителите, които правят редовни и скъпи покупки по интернет, означава, че растежът ще продължи. Очаква се продажбите по интернет да достигнат 44,9 млрд. паунда до 2012 г., като формират около 13,8% от общото потребление.

Въпреки че голяма част от това се изразява в „канибализъм“ - хората купуват чрез компютрите си това, за което по-рано биха отишли до магазина, в доклада се твърди, че физическото пазаруване не е обречено на провал.

„Ключовото е да се постигне синергия между „физическите“ магазини и онлайн продажбите. Докато интернет присъствието е решаващо, важно е предоставянето на възможност на потребителя да направи връзка между офертите в магазина и по интернет“, коментират от Verdict.

Развитието на по-бързия широколентов достъп до интернет прави пазаруването много по-бързо и по-лесно за много хора, като голяма част от тях считат, че това е начин да открият по-изгодни оферти.

„Интернет се възприема от много хора като по-евтин и по-бърз начин за намиране на по-ниски цени и по-изгодни сделки в повечето сектори“, казва Малкъм Пинкъртън, старши търговски анализатор от Verdict.

„С намаляването на разходите за широколентов достъп потребителите привикват към онлайн пазаруването и търговците продължават да увеличават своите онлайн предложения. Този канал за търговия ще е в подходяща позиция да се възползва от спада в потребителското доверие и по-ниското ниво на разполагаем доход.“

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:02 | 04.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Свят виж още

Коментари

Финанси виж още