Почти всяка четвърта компания в света е получила предложение да даде подкуп, за да спечели сделка или запази бизнеса си през последните две години, според проучване на Ernst & Young, цитирано от BBC.
Проучването, в което участват 1 186 ръководители на компании от 33 страни, сочи, че 18% от тях са загубили клиент заради конкурент, готов да даде подкуп.
Корупционните практики доминират в минно-добивната индустрия, докато по-малко са случаите на корупция в енергетиката и банкирането.
Малко над една десета от шефовете на компании във Великобритания признават, че компанията им е получила предложение да плати подкуп. В Германия този дял е 16%, а във Франция - 10%.
Препоръките, залегнали в най-добрите антикорупционни практики, ще изискват компаниите да възприемат по-сериозна позиция относно това как корупцията оказва влияние върху техния бизнес, казва Джон Смарт, шеф на отдела за разследване на измами към Ernst & Young във Великобритания.
Корупцията е по-разпространена извън Европа.
Само 6% от запитаните във Франция и Германия казват, че в тяхната организация е имало поне един случай на даване на подкуп или корупция през последните две години.
Във Великобритания това се е случило в 13% от компаниите, което е значително под средния процент на световно ниво от 24%.
Почти половината от анкетираните в минно-добивния сектор казват, че корупцията е често срещана, в сравнение с 31% и 30% в банковия и енергийния сектор.