IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Къде милионерите общуват онлайн?

Затворени общества в мрежата осигуряват на богаташите контакти само със себеподобните им

15:57 | 07.05.08 г.
Автор - снимка
Създател
Къде милионерите общуват онлайн?

Макар и интернет да изглеждаше място, където социалният статут няма значение, световният елит все повече търси места в мрежата, където да общува само с други богаташи, напускайки сайтовете за социални контакти като Facebook и LinkedIn, пише Forbes.

„На богатите потребители им отне известно време да започнат да използват сайтове за социални контакти, най-вече заради опасения относно сигурността“, коментира Милтън Педраса, изпълнителен директор на Luxury Institute – компания, която се фокусира върху проучвания на богатите. „Сега обаче те искат да се възползват от предимствата на социалните онлайн мрежи“.

Според проучване на Luxury Institute от януари участието на богати потребители в сайтове за социални контакти расте. От запитаните 805 души (с минимален брутен годишен доход от 150 хил. долара) 60 на сто са заявили, че участват в социална мрежа спрямо 27% през 2007 г.

От тях 16% са се включили в MySpace, 13% - в LinkedIn, а 11% - във Facebook. Средно те са членове на 2,8 социални мрежи със средно 110 контакта. Твърде многото покани за контакти (често нежелани) и любопитството към тях обаче ги карат да предпочитат по-недостъпните сайтове.

Те, от своя страна, са в разцвет. Наред с най-популярната към момента социална мрежа за богати aSmallWorld, през тази година вече са пуснати два подобни сайта - Diamond Lounge и Squa.re.

Някои от тези мрежи имат строга политика по отношение на включването в тях – само с покана, както и сериозна процедура по „кандидатстване“, базирана на образованието, работата, връзките и т.н. Други, като Squa.re и Quintessentially, са по-снизходителни и изискват единствено покана от друг член на мрежата.

Сайтът аsmallWorld е създаден през март 2004 от бившия служител на Lehman Brothers Ерик Вахтмайстър. „Дадох си сметка, че съществува общност от хора, свързани по три критерия: отсядат в едни и същи курорти, посещават едни и същи ресторанти и имат сходен начин на живот. Те се нуждаеха от място, където да споделят и да получават информация“, коментира Вахтмайстър.

Членовете на аSmallWorld са нараснали до 320 хил. (за сравнение тези на Facebook са 40 млн.), като 65 на сто от тях са от Великобритания, Италия, Германия и Франция, 20 на сто – от САЩ, а останалите – от Близкия Изток и Азия. Wall Street Journal дори нарече сайта „MySpace за милионери“.

Достъпът до сайта, както и до една от най-популярните му функции – форумът, е безплатен. АsmallWorld се издържа от рекламодатели, като производителите на луксозни предмети Cartier, Moet & Chandon и Patek Philippe.

Наскоро пуснатият DiamondLounge.com, който има едва 150 членове, се колебае между безплатния и платения достъп и прехвърли фокуса си от мрежа за социални и бизнес контакти към сайт за срещи. Според собственика Ария Марафи бавният и контролиран ръст в началото е изключително важен за дългосрочния успех на сайта.

Той пояснява, че на екипа е отнело страшно много време да подбере първоначалните членове на клуба, които впоследствие ще поканят следващата група. Повечето от „избраниците“ са изпълнителни директори на компании, адвокати, директори или лекари. По думите на Марафи средната възраст на членовете на мрежата му е 35-40 години, което е значително повече от тази за MySpace или Facebook.

През този месец и Luxury Institute ще пусне свой сайт, предназначен за контакти между богаташи. Срещу годишна такса от 250 долара, LuxuryRatings.com ще предлага достъп до класация, изготвена от потребителите, на доставчици на различни услуги – от финансови съветници до дилъри на предмети на изкуството или продавачи на яхти.

Дали тези сайтове ще проработят? „Тези хора са недоволни от достъпните за всеки LinkedIn, Facebook и MySpace. Те търсят конкретна група, с която да общуват, а плащането на такса елиминира тези, които не принадлежат към нея“, смята Крис Къртис, директор на компанията консултант по въпросите на интернет Web Business Ownership LLC.

„По-недостъпните сайтове се търсят все повече, тъй като не всеки иска да общува с хора, които не познава“, добавя тя. „Те осигуряват по-официално въвеждане в един затворен кръг и имат потенциал да задържат потребителите, ако се вслушат в нуждите на общността, която създават“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:01 | 05.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Свят виж още

Коментари

Финанси виж още