Търсенето на мобилни телефони в глобален мащаб остава силно въпреки икономическата несигурност в богатите държави и поскъпването на хранителните продукти в по-бедните.
През първото тримесечие на 2008 г. са били продадени 282 млн. апарата, което е ръст от 14% на годишна база, сочат данните на консултантската компания Strategy Analytics, цитирани от BBC.
Ръстът се дължи на повишеното търсене на развиващи се пазари като Африка и Азия.
Nokia запазва лидерската си позиция с пазарен дял от 40,9%, но продажбите на LG и Samsung нарастват с по-бързи темпове. Motorola, Sony Ericsson и Apple губят пазарен дял през тримесечието.
„Пазарният дял от 10% на Motorola е на най-ниското си ниво, откакто правим проучването. Има реална опасност за компанията да бъде изпреварена от LG”, посочват анализаторите.
Според Strategy Analytics търсенето ще продължи да нараства, но с малко по-бавни темпове. От компанията прогнозират, че през второто тримесечие ще бъдат продадени 290 млн. мобилни телефона, с 12% повече от същия период година по-рано.
Пазарен дял по продадени мобилни телефони
Nokia – 40,9%
Samsung – 16,4%
Motorola – 9,7%
LG Electronics – 8,6%
Sony Ericsson – 7,9%
Други – 16,4%
Източник: Strategy Analytics