IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Силен спад на продажбите на нови коли в Европа през март

Анализатори прогнозират, че пазарът ще бъде в застой през 2008, а състоянието му ще зависи от Германия

10:28 | 16.04.08 г.
Автор - снимка
Създател
Силен спад на продажбите на нови коли в Европа през март

Продажбите на нови автомобили в Европа са се понижили през миналия месец с 9,5% на годишна база до 1,65 млн. броя, съобщи Wall Street Journal, позовавайки се на данни на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA).

По-слабите продажби се дължат отчасти на по-малкото работни дни през март заради Великденските празници. Западна Европа е най-силно засегната, най-вече заради икономическата несигурност вследствие на финансовата криза в САЩ. В новите страни членки на ЕС продажбите на нови коли през месеца са нараснали с 3,5%.

От Fitch Ratings коментираха, че производителите на автомобили като цяло са в по-добро финансово състояние, отколкото през 90-те години на миналия век, но кризата на щатския пазар припомня цикличността на автоиндустрията.

Анализатори прогнозират, че пазарът на нови коли в Европа ще бъде в застой през 2008 г., като състоянието му ще зависи от Германия, която е най-големият производител на континента.

През март в Германия е отчетен спад в продажбите на нови коли от 14% на годишна база, но за цялото тримесечие страната показва признаци на възстановяване с ръст на продажбите от 2,6% след слаба 2007.

В Западна Европа единствено във Великобритания и Португалия е отбелязано увеличение на продажбите на нови коли през миналия месец – съответно с 0,5% и 5,2%. Френският пазар пада с 0,5%, испанският – с 28%, а италианският - с 19%. Понижението в Испания се дължи на кризата на пазара на имоти, а в Италия – на слабото потребителско доверие преди изборите.

Единственият голям европейски производител на автомобили, отчел ръст на продажбите си през месеца, е BMW AG (+2,3%), благодарение на марката Mini, чиито продажби са нараснали с 21%.

Най-големият производител на Стария континент по продажби - Volkswagen, отчита спад от 12,5%. Продажбите на Daimler AG са паднали „само“ с 1,4%, благодарение на растящото търсене на марката Smart.

Продажбите на Fiat SpA са намалели през март с 12%, тези на PSA Peugeot Citroеn - с 14%, а на Renault - 5,5%.

Щатските производители General Motors и Ford Motor също са отчели по-малко продажби в Европа – съответно с -12% и -11%. При Toyota Motor понижението е със 17%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:23 | 16.04.08 г.
Специални проекти виж още
Още от Свят виж още

Коментари

Финанси виж още