Американската компания Pepsi ще трябва да плати глоба в размер на 60 хил. турски лири (около 30 хил. евро) заради рекламен конкурс за снимка, който според турските регулаторни органи е проведен в разрез с принципите за търговски рекламни практики, съобщава турският вестник Zaman.
По-конкретно става дума за условията за участие на потребителите в конкурса, като за оценяване не са били допускани снимки на забрадени жени. Това е счетено за нарушаване на човешките права и на правата на потребителите.
Конкурсът на тема „Разкрий чувствата си“ е стартирал с ограничаващото условие, но впоследствие компанията е променила регламента, като се е извинила за получилата се ситуация с аргумента, че криейтивът за кампанията не е бил съгласуван с групата.
Глоба в почти същия размер е наложена и на верига супермаркети, предлагала втора бутилка закупено вино на половин цена. Мотивът за санкцията е, че магазинът подтиква потребителите към употреба на алкохол.