IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Ще загуби ли интерес Microsoft към Yahoo! без Alibaba?

Ръководството на китайския портал обмисля да изкупи от Yahoo! дела, който последната има в Alibaba, това обаче едва ли ще охлади ентусиазма на Microsoft

08:14 | 21.03.08 г.
Ще загуби ли интерес Microsoft към Yahoo! без Alibaba?
Ако Yahoo! загуби дела си в Alibaba Group, ще загуби ли Microsoft интерес към Yahoo!?

Ръководството на Alibaba обмисля обратно изкупуване на дела на Yahoo! в китайския портал (39%), защото се притеснява от потенциалното придобиване от страна на Microsoft, пишат медии, цитирани от Forbes.

Този актив е значителен за Yahoo!. Във финансов отчет, публикуван във вторник, Yahoo! оценява дела си в Alibaba.com, на 3,2 млрд. долара, или 2,25 долара за акция.

Дали загубата на Alibaba ще охлади ентусиазма на Microsoft? Или ще доведе до намаляване на офертната цена? Според прогнозите на анализаторите това няма да стане , защото Microsoft е твърде фокусирана върху конкуренцията си с Google в рекламния пазар, за да се откаже сега.

„Азиатската следа е важна, но по-скоро от типа „добре е да я имаме“ за Microsoft и не е основната причина за придобиването на Yahoo!“, казва анализаторът от Morningstar Лари Уит.

Роб Сандерсън, анализатор от American Technology Research, е съгласен с тази позиция. „Делът в Alibaba е ценен, но не е ключов за офертата“, казва той. Уит отбелязва също, че Microsoft не е изразила интереса си към азиатските пазари в офертата за придобиване.

Microsoft има сложна връзка с Китай. През 1998 г. компанията отваря развоен център в страната, но през 2005 г. губи шефа му, Кай-Фу Лий, който отива в Google. Освен това, софтуерното пиратство там е широко разпространено. Китайското правителство пък понякога приветства Microsoft, понякога се отдръпва. Важен фактор е отношението на правителството към идеята толкова съществена китайска компания като Alibaba да се озове под контрола на Microsoft Corp.

Дори ако евентуалната загуба на Alibaba не се окаже „убиец на сделката“, Microsoft би могла да преоцени офертата си от 31 долара за акция на Yahoo!. „Веднага става ясно, че Microsoft може да извади тази стойност (2,25 долара на акция) от офертната цена“, казва Тим Бойд, интернет анализатор в American Technology Research.

Има и аргумент да не се променя цената обаче, посочва Бойд. Ако предложението на Microsoft от 1 февруари мине, то ще прибере приходите от продажбата на акции на Alibaba.

Вместо да се отказва или да намалява офертата, липсата на китайския актив може просто да даде на Microsoft още една причина да остане твърдо на цена от 31 долара, коментират анализатори. „Общото мнение беше, че Microsoft ще вдигне офертата до средата между 30 и 40 долара за акция, но въпросът с Alibaba повишава вероятността Microsoft да остане на 31 долара", твърди Бойд.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:49 | 08.09.22 г.
Най-четени новини
Още от Свят виж още

Коментари

Финанси виж още