IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Коя медийна компания увеличава най-много пазарния си дял през 2007?

Най-силно по ръст на приходите се представят интернет групите за сметка на рекламните постъпления на традиционните медии

09:08 | 18.03.08 г.
Коя медийна компания увеличава най-много пазарния си дял през 2007?
Google е компанията, реализирала най-голям ръст на приходите от реклама в САЩ за 2007 г. според изследване, обхващащо всички медийни сектори - интернет, телевизия, периодичен печат и радио, съобщава сайтът за интернет технологии TechCrunch.

Анализаторът Хенри Блоджет сравнява приходите от рекламна дейност на 17 водещи медийни компании, сред които са News Corp, Time Warner Cable, Viacom, Google, Yahoo!, Microsoft, AOL, New York Times и радио CBS. Според направените изчисления общите приходи от реклама в САЩ за всичките 17 компании са нараснали с 9% в сравнение с миналата година, приходите от реклама в интернет са се увеличили с 28% в сравнение с 3-процентното увеличение за традиционните реклами, а ръстът на рекламните приходи на Google – 44%, надвишава общия ръст в сектора за компаниите Yahoo!, Microsoft и AOL.

За 2007 Google увеличава приходите си от интернет реклама с 2,6 млрд. долара спрямо 2006, значително изпреварвайки ръста на следващия в списъка по този показател - News Corp., чиито приходи са нараснали с 915 млн. долара.

С дела си от 14,9% Google отчита добри резултати в рамките на общия пазарен дял на 17-те медийни компании, отчитащи приходи от рекламна дейност в размер на 58 млрд. долара Пазарният дял на компанията бележи ръст в сравнение с 2006 г., когато възлиза на 11,3%. Тези показатели отреждат второ място на интернет гиганта след News Corp с неговите 16,5%.

Анализът на абсолютните цифри, отразяващи позициите на компаниите в рекламния сегмент за 2007, позволява прогнозиране на евентуалното им бъдещо развитие. Така например прогнозите за Yahoo!, заемаща четвърто място (след вестникарската група Gannett) с 4,7 млрд. долара приходи от реклама за 2007 г., са оптимистични: приходите на компанията са нараснали с 361 млн. долара от 2006 г. в сравнение със спада от 338 млн. долара, регистриран от Gannett. Ръстът за Yahoo! е все още незначителен в сравнение с резултатите, отчетени от Google, но хвърля светлина върху желанието на Microsoft да придобие интернет компанията, коментира сайтът. Обединени, Microsoft и Yahoo! биха заели трето място в класацията.

Приходи от реклама (в млн. долари):

 
Компания Приходи от реклама 2007 Пазарен дял Приходи от реклама 2006 Пазарен дял
News Corp 9 607 16,50% 8 692 16,30%
Google 8 694 14,90% 6 040 11,30%
Gannett* 4 937 8,50% 5 275 9,90%
Yahoo 4 727 8,10% 4 366 8,20%
Viacom 4 690 8,00% 4 290 8,00%
Time Warner Channel 3 925 6,70% 3 827 7,20%
Cleat Channel 3 439 5,90% 3 438 6,40%
Clear Channel (външна реклама) 3 282 5,60% 2 898 5,40%
Time Inc.** 2 698 4,60% 2 663 5,00%
CBS (радио) 2 461 4,20% 2 561 4,80%
AOL 2 231 3,80% 1 886 3,50%
Microsoft 2 110 3,60% 1 600 3,00%
New York Times 1 950 3,30% 2 078 3,90%
McClatchy 1 912 3,28% 2 091 3,90%
Citadel 763 1,30% 793 1,50%
Entercom 468 0,80% 440 0,80%
CBS TV 447 0,77% 498 0,90%
   
Подреждане по изменение на приходите (с каква сума са нараснали/ са се понижили за една година) - в млн. долари:
 
Компания Промяна 2007 спрямо 2006
Google 2 654
News Corp 915
Microsoft 510
Viacom 400
Clear Channel (външна реклама) 384
Yahoo 361
AOL 345
Time Warner Cable 98
Time Inc.** 35
Entercom 28
Clear Channel 1
Citadel -30
CBS TV -51
CBS радио -100
New York Times -128
McClatchy -179
Gannett* -338

*най-големият издател на вестници в САЩ, държи и сайта USAToday.com, но в изследването са включени само приходите от печатна реклама

** най-големият издател на списания в САЩ, собственост на Time Warner

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:47 | 11.09.22 г.
Най-четени новини
Още от Свят виж още

Коментари

Финанси виж още