IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Microsoft ще мери по нов начин ефективността от интернет рекламите

Новият подход ще отчита начина, по който банерите влияят върху евентуалната покупка, независимо дали предизвикват кликване

14:25 | 26.02.08 г.
Автор - снимка
Създател
Microsoft  ще мери по нов начин ефективността от интернет рекламите
Софтуерният гигант Microsoft възнамерява да тества нов метод за измерване ефективността на онлайн рекламите, става ясно от съобщение на Ройтерс. Процедурата по тестване на бета версията на новия стандарт за измерване на ефективността ще стартира в началото на месец март.
 
Вместо да разчитат на съществуващия стандарт за измерване, обвързващ продажбите, тенденциите и интернет-трафика с последната реклама, която е разгледал потребителят, от отдел „Планиране на потреблението“ на компанията ще се опитат да вземат под внимание всички онлайн-взаимодействия, които довеждат до покупката на даден продукт.

Новата инициатива е последствие от придобиването на aQuantive - онлайн компания за маркетингови проучвания, закупена преди година от Microsoft за 6 млрд. долара. Целта на сделката бе по-печелившо позициониране на бързо развиващия се рекламен пазар в интернет, както и успешна конкуренция с лидера Google. В тази насока софтуерната компания направи и един друг стратегически ход, който обаче засега се оказва неуспешен – опитът да бъде закупена Yahoo!

Според Брайън МакАндрюз, старши вицепрезидент на Отдел „Реклами и публикации“ към Microsoft, „стандартът, който отчита последната разгледана реклама, е остарял метод, пренебрегващ всички предварителни взаимодействия на потребителя с рекламното послание“. Новият подход ще отчита начина, по който всяко едно рекламно послание – платена препратка, обикновени или нестандартни банери, появяващи се многократно в рамките на различни страници и канали, влияе върху евентуалната покупка.

По думите на Ерин Хънтър, вицепрезидент на компанията за маркетингови проучвания comScore Inc. „целта е да се придобие цялостен поглед върху поведението на потребителя, а не просто да се проследи траекторията му в интернет“.
 
Автомобил, рекламиран в даден сайт, би могъл да привлече вниманието на някого, без това да предизвика „кликване“ върху правещия импресии банер. Вероятно е обаче след няколко дни, колебаейки се при избор на кола, потребителят да потърси информация за същия автомобил в Google, което да го изведе директно на сайта на компанията-производител.

Бих посъветвал рекламодателите да вземат предвид не само крайния резултат, но и всичко онова, което влияе на потребителите“, отбелязва Хънтър в интервю за Ройтерс.

В кръга на предположенията, даден потребител би могъл съзнателно да търси и да събира информация за определен продукт посредством фирмени сайтове и тематични блогове.

Към инициативата на Microsoft са се присъединили рекламодатели и партньорски агенции като Citi Cards и Initiative Media. Първите резултати се очакват до края на второто тримесечие на 2008 г.

Според обявени в понеделник прогнози на Kelsey Group приходите от онлайн реклама в света се очаква да нараснат от 45 млрд. долара за 2007 г. до 147 млрд. долара за 2012 г., с което до края на посочения период в интернет сектора ще се влеят 21% от бюджетите за всички видове реклами.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:37 | 23.08.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Свят виж още

Коментари

Финанси виж още