Продажбите на музика в интернет са се увеличили с 40% през миналата година спрямо 2006 и достигат 2,9 млрд. долара. Така те заемат 15% от общия музикален пазар, става ясно от доклад на Световната федерация на звукозаписната индустрия (IFPI).
Докладът акцентира върху нуждата от спешни действия от страна на интернет доставчиците, които трябва да осъзнаят своята отговорност в ограничаването на нелегалния трафик и даунлоуд на музика.
Според данните на IFPI през 2007 г. звукозаписните компании убедително продължават да се преориентират към дигитален бизнес. С темповете си на развитие през последните 5 години дигитално разпространяваната музика изпреварва всички свои конкуренти в сектора на забавленията, с изключение на игрите.
Все още обаче разпространението на нелицензирана музика в интернет ограничава значително приходите на звукозаписните компании и инвестициите им в артистите.
“Контролиране на кражбите на авторски права може да се осъществи ефективно само със сътрудничество на интернет доставчиците – чрез системно изключване на нарушителите и използване на филтърни технологии”, се казва в доклада на федерацията.
Изпълнителният директор на Международната федерация на звукозаписната индустрия Джон Кенеди дава за пример инициативата на френския президент Никола Саркози. През ноември Саркози поиска от френските доставчици на интернет автоматично да прекъсват връзката с мрежата на всички потребители, които се опитват да свалят нелегално музика. Нещо подобно вече се случи в Белгия, където наскоро съдът поиска от местния интернет доставчик „Скарлет” да ограничи обмяната на музикални файлове между своите клиенти чрез peer-to-peer програми.
Друг интересен момент в доклада е цитирано проучване на IFPI, което развенчава мита за нелегалните ‘peer-to-peer’ услуги – оказва се, че в 95% от случаите феновете могат да намерят значително по-голям брой песни на даден изпълнител в легалните сайтове, отколкото в пиратските.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.