IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Кои са най-глупавите бизнес събития за 2007?

В класацията влизат кучешки Прозак, горящи хай-тек тоалетни и изтеглянето от пазара на опасни китайски продукти

17:58 | 18.12.07 г.
Автор - снимка
Създател
Кои са най-глупавите бизнес събития за 2007?

Списание Fortune направи класация на най-глупавите събития (общо 101) в света на бизнеса за тази година.

Първото от тях е масовото изтегляне от пазара на опасни продукти, произведени в Китай – от детски играчки до паста за зъби. Второто събитие в класацията е разрешението за фармацевтичната компания Eli Lilly да поставя антидепресанта Прозак в хапчета с вкус на говеждо за лечение на депресия при раздяла при кучетата.

На трето място е решението на американската милиардерка Леона Хелмсли, натрупала богатството си от бизнес с хотели и недвижимо имущество, да остави като наследство 12 милиона долара на кучето си Трабъл (Неприятност).

Четвърта е щатската компания Merrill Lynch, която през първото тримесечие на 2007, благодарение на закупуването на First Franklin Financial за 1,3 млрд. долара, стана най-големият в света емитент на финансови инструменти, обезпечени с високорискови ипотеки. През октомври обаче Merrill обяви тримесечна загуба от 2,24 млрд. долара след счетоводни отписвания на стойност 7,9 млрд. долара заради кризата. 

На пето място в непрестижната класация се нарежда изпълнителният директор на Merrill Lynch Станли О'Нийл, който през август и септември, докато компанията му отчита най-голямата си тримесечна загуба в 93-годишната си история, успява да намери време за 20 партии голф, включително три партии на три различни игрища в един-единствен ден. През октомври О'Нийл обяви „пенсионирането“ си, прибирайки пакет компенсации, оценен на 161,5 млн. долара. Следва го друг изпълнителен директор – шефът на Citigroup Чък Принс, който подаде оставка, след като компанията направи счетоводни отписвания на стойност 11 млрд. долара.

На седмо място сред най-глупавите бизнес събития на 2007 е случаят с японските високотехнологични тоалетни на компанията Toto, която предложи безплатна поправка на 180 хил. тоалетни, след като три от тях се запалиха.

Осмото събитие в класацията е видеоклип, който показва орди плъхове в затворено за през нощта заведение на KFC/Taco Bell в Ню Йорк, видян близо милион пъти в YouTube.

На девето място според Fortune е френският вестник Le Monde, който определели филма на Pixar „Рататуй“ като „един от най-великите гастрономични филми в историята на киното“ (в анимацията се разказва за плъх с дарба на готвач).

Последна в челната десетка е компанията Diebold, производител на банкомати и машини за електронно гласуване, която затегна мерките за сигурност, след като стана ясно, че обикновен вирус може да проникне в машините за електронно гласуване. Месеци по-късно хакер използва снимка на ключ от сайта на компанията, за да направи истински ключ, който може да отваря машините на Diebold.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:55 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Свят виж още

Коментари

Финанси виж още