Интернет потребителите са обсебени от теми, свързани със социални мрежи и всякакви известни личности, или поне така излиза според списъците с най-търсени теми и думи за 2007 г. от водещите търсачки, съобщава Форбс.
Сред 10-те топ резултата от търсене в Google, разкрити вчера, са няколко известни сайта за социални мрежи - Club Penguin, MySpace и Facebook са в списъка, както и холивудски теми като Ана Никол Смит, нашумелият филм Трансформерс и сайтът за новини за звезди TMZ.
„Има огромно нарастване на интереса към социалните мрежи, както и към звездната култура“, казва Мариса Майер, вицепрезидент за продуктите за търсене в Google.
Ден по-рано от Yahoo! представиха по-подробни данни. Компанията е разделила темите в девет основни най-търсени категории, включително новини, проблеми на околната среда, звезди с проблеми и връщане на стоки.
Садам Хюсеин, Иран, Ирак цените на петрола и газа и Virginia Tech са сред най-търсените новини в Yahoo!.
Хибридни автомобили, соларна енергия, Ал Гор и Агенция за опазване на околната среда са начело в списъка в еко-категорията.
Сред звездите, които имат проблеми, Бритни Спиърс е тази, за която се търси най-много информация, следвана от Парис Хилтън. Актьорът Оуен Уилсън, за когото се твърдеше, че е опитал да се самоубие, също попада в Топ 10.
Съдейки по резултатите в Yahoo!, през годината много хора са искали да върнат стоки, които са закупили. Фразите „връщане на храна за домашни любимци“, „връщане на храна за кучета“ и „връщане на фъстъчено масло“ попадат в топ 10 на най-търсените в тази категория, както и компаниите Fisher Price и Menu Foods.
„Резултатите разкриват култура в движение. Хората се интересуват не само от известни личност, но се опитват да бъдат и отговорни към околната среда“, коментират от Yahoo!.