IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Стачката в жп транспорта струва 75 млн. евро на Германия

Исканията на протестиращите са подкрепени и от съюза на шофьорите, които заплашват, че страната може да бъде блокирана от безсрочна стачка

15:16 | 19.11.07 г.
Автор - снимка
Създател
Стачката в жп транспорта струва 75 млн. евро на Германия
Блокирането на жп транспорта от страна на Съюза на машинистите в Германия е довело до загуби в размер на 75 млн. евро, съобщава Deutsche Welle. Решението на стачниците за пълно блокиране на железопътния транспорт беше взето в резултат на нежеланието на властите в страната да удовлетворят исканията им.

Блокирането продължи 62 часа, което означава, че всеки час без железопътен транспорт е струвал на страната 1,29 млн. евро.

Вероятните щети, които са изчислени от Германския институт за икономически изследвания в Берлин, биха били по-големи, но много от пътуващите са отменили своите резервации в очакване на стачката и са си осигурили алтернативен начин за придвижване.

Стачката, която е най-голямата в историята на немските железници, беше инициирана от една от организациите на немските жп служители - Gewerkschaft Deutscher Lokomotivfuhrer (GDL), които издигнаха искания за по-добри условия от приетите по-рано при преговорите с други два по-големи съюза на железопътните работници.

Управляващата коалиция в Германия засега отхвърля исканията на GDL в твърдението, че не може да бъдат водени преговори с всяка браншова организация поотделно. Според Курт Бек, председател на социалдемократическата партия в страната, с браншовите организации трябва да се преговаря анблок, защото в противен случай ще се стигне до увеличаване на несигурността и нестабилността на икономиката.

Позицията на GDL среща подкрепата на съюза на шофьорите, които заплашват, че тяхната следваща стачка може да бъде безсрочна. Те отказват да подновят преговорите с правителството, докато немските железници не възстановят разговорите с GDL, които пък отказват да преговарят преди да бъдат предложени по-добри заплати в сферата на жп транспорта.

GDL настоява за увеличение на заплатите с 31 на сто, докато предложението на Deutsche Bahn е за 10 на сто и то при удължаване на работното време. Едновременно с проблемите в Германия продължава и стачката на служителите от транспорта във Франция, които протестират срещу планираната от президента на страната Никола Саркози промяна в пенсионната система на страната.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:37 | 07.09.22 г.
Най-четени новини
Още от Свят виж още

Коментари

Финанси виж още