IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Очакват най-слаб сезон на коледните покупки в САЩ от пет години

Намалените прогнози от страна на веригите за продажби на дребно отразяват ефекта от забавящата се икономика на страната

14:11 | 19.11.07 г.
Автор - снимка
Създател
Очакват най-слаб сезон на коледните покупки в САЩ от пет години

Сезонът на коледните продажби в САЩ тази година може да е най-слабият от поне пет години, пише Bloomberg. Намалените прогнози от страна на веригите за продажби на дребно J.C. Penney Co., Starbucks Inc. и FedEx Corp. отразяват ефекта от забавящата се икономика на страната.

Ръстът на разходите за заем и ситуацията на жилищния пазар, който отбелязва най-голям спад от 16 години, обезкуражават потребителите, смятат анализатори. Компаниите за продажби на дребно отчитат забавящи се продажби през септември и октомври. Според анализатори веригите магазини, които имат за таргет група потребителите със средни доходи, ще бъдат най-засегнати през следващите шест седмици.

На 16 ноември FedEx Corp. - втората по големина компания за куриерски доставки в САЩ, намали прогнозата за печалбата си за втори път заради растящите разходи за гориво и слабото търсене на услугите й.

Акциите на компаниите от сектора на продажбите на дребно спадат от началото на сезона на празничните покупки на 1 ноември. Индексът за сектора на Standard & Poor's 500 се е понижил с 9 на сто този месец, включително спад от 23 на сто при акциите на J.C. Penney – третата по големина верига от универсални магазини в САЩ.

Продажбите през ноември и декември представляват 20 на сто от годишните приходи на магазините за продажби на дребно, според браншовата организация National Retail Federation. Най-голям е този дял при бижутерските магазини - 31 на сто, и универсалните магазини - 24 на сто, според NRF. Разходите на потребителите в САЩ представляват около две трети от БВП на страната.

От NRF през септември прогнозираха, че общите продажби на дребно ще нараснат с 4 на сто за ноември и декември до 475,5 млрд. долара, което е най-слабо темпо на ръст от отчетените през 2002 1,3 на сто.

Икономическите насрещни ветрове вероятно ще се окажат по-силни, отколкото мислех“, е заявил в интервю миналата седмица изпълнителният директор на Starbucks Джим Доналд, след като най-голямата верига кафенета в света занижи прогнозите си за печалба и продажби. Компанията отчете за първи път спад в посещаемостта на заведенията си в САЩ.

Срещу тенденцията върви Wal-Mart Stores – най-голямата верига за продажби на дребно. На 13 ноември компанията увеличи прогнозата си за цялата година, след като печалбата за третото тримесечие беше по-висока от очакванията на анализаторите. Веригата направи по-големи отстъпки за продуктите си за празниците тази година, започвайки с играчките през октомври.

При някои магазините за луксозни стоки също се наблюдават признаци на забавяне на ръста на продажбите.

Традиционният старт на празничния „щурм“ на магазините, известен като Черния петък, защото сезонът може да определи дали компанията е на печалба, е след четири дни.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:06 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Свят виж още

Коментари

Финанси виж още