IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Microsoft придобива дял от Facebook за 240 млн. долара

Продажбата на дял на Microsoft е част от следващия етап на финансиране на Facebook и оценява компанията на 15 млрд. долара

10:15 | 25.10.07 г.
Автор - снимка
Създател
Microsoft придобива дял от Facebook за 240 млн. долара

Microsoft ще придобие дял (1,6%) на стойност 240 млн. долара в сайта за социални контакти Facebook като част от разширението на стратегическия съюз на двете компании, съобщи АФП.  

Microsoft ще започне да продава реклама за Facebook и в чужбина освен в САЩ както досега.

Сделката бе обявена след новини за сериозна конкуренция между Microsoft и Google за споразумение с Facebook – един от най-бързо растящите сайтове в света.

Продажбата на дял на Microsoft е част от следващия етап на финансиране на Facebook и оценява компанията на 15 млрд. долара.

През 2006 г. двете компании обявиха стратегическо сътрудничество само за САЩ, според което Microsoft ще осигурява изключително рекламни банери във Facebook. В началото на 2007 г. срокът на сделката беше увеличен до 2011 г.

Facebook заедно с MySpace е един от най-бързо разрастващите се сайтове за социални контакти. Компанията, която е частна собственост, има около 50 млн. потребители в целия свят, като средно 250 хил. нови потребители се регистрират на ден.

По този начин Facebook става втората по-големина мрежа за социални контакти след MySpace, придобита от News Corp. на Рупърт Мърдок през 2005 г. за 580 млн. долара.

Съоснователят на Google Сергей Брин омаловажи значимостта на усилията на компанията да придобие дял от Facebook. Новината за сделката е била обявена, когато ръководството на Google е провеждало годишния си брифинг за анализатори. "Не смятаме, че е абсолютно необходимо да притежаваме всичко, което има успех в интернет", е заявил пред тях Брин, без да споменава в пряк текст Facebook.

От Microsoft бяха решени да не изпускат сделката с Facebook, след като загубиха YouTube и DoubleClick за сметка на Google, коментира анализаторът на Gartner Research Алън Уайнър. Сега Microsoft може да печели от международна реклама във Facebook, добавя той.

"Най-важното е, че това партньорство не може да се измери в долари. Главното му предимство е, че дава на Microsoft опора в развиващата се система на рекламата в сайтовете за социални контакти, а Facebook е чудесен партньор за дългосрочен ръст", се казва в изявление на Уайнър до инвеститорите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:13 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Свят виж още

Коментари

Финанси виж още