IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Да живее Кралят!

Хотели, казина, лицензи - това са част от източниците на приходи от името на Елвис Пресли 30 години след смъртта му

17:43 | 16.08.07 г.
Автор - снимка
Създател
Да живее Кралят!

Името на Елвис Пресли продължава да носи солидни приходи за компанията, която го притежава, 30 години след смъртта на звездата.

Приходите идват, като за начало, например от нови хотели в Мемфис и Лас Вегас – CKX, базирана в Ню Йорк компания от развлекателния сектор, която преди две години закупи контролен пакет акции в Elvis Presley Enterprises (EPE) от дъщерята на Елвис – Лиза Мари Пресли, се насочва към сектора на хотелите и казината, пише списание Forbes.

Компанията също така използва модерните технологии, като оцветяване на стари изяви на Елвис и наслагване на образа на Краля до тези на настоящи звезди, за да създаде най-различни нови ниши на интелектуалната собственост.

Може да се каже, че Елвис Пресли стана дори по-голяма звезда след смъртта си – той редовно се нарежда в годишните класации на списание Forbes за най-печелившите мъртви знаменитости, като миналата година е спечелил около 40 млн. долара.

Около 600 хил. души посещават имението му Грейсланд годишно, а милиони си купуват всякакви тематични джунджурии. Общо над 200 компании имат официални лицензионни споразумения с Elvis Presley Enterprises, включително производителя на картички American Greetings и сладкарския гигант Hershey.

Това е достатъчно да генерира стабилни годишни приходи за EPE, от която CKX закупи 85 на сто за 100 млн. долара през 2005 г. Изпълнителните директори на CKX обаче смятат, че има множество други възможности за растеж. Компанията иска да привлече ново поколение фенове – нелека задача, при положение че звездата, обект на маркетинговата стратегия, не е издавала нови музикални продукти от началото на 70-те години на миналия век.

От CKX обаче смятат, че в Грейсланд има много неизползван потенциал. Компанията цели да удвои посещаемостта, като построи в околността посетителски център и хотел с 250 стаи.

Групата се развива силно и в Лас Вегас – разработва се нов обект за редовни Елвис-шоута, който трябва да е готов до ноември 2009, както и хотел и казино под марката Елвис.

В същото време CKX намалява дейността по отношение на лицензите – броят им е съкратен с около 20% от 300 преди придобиването на контролния пакет.

Въпреки това образът на Елвис все още предизвиква интерес сред младите, като близо половината от посетителите на Грейсланд са под 35 години, според CKX.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:03 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Свят виж още

Коментари

Финанси виж още