IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Какво правим онлайн?

Половината си време отделяме за разглеждане на съдържание, 33% - за комуникации, 15% - за електронна търговия и 5% - за търсене

11:26 | 14.08.07 г.
Какво правим онлайн?

Близо половината от времето, което прекарват онлайн, потребителите отделят за четене на новини или за разглеждане на развлекателно съдържание – това е повече от времето, което отделят за изпращане на мейли, пазаруване или търсене на информация, сочат данни от проучване на американската Асоциация на онлайн издателите.

Четиригодишният анализ, извършен от Nielsen/NetRatings, представя т. нар. Индекс на интернет активността (Internet Activity Index – IAI), който измерва разпределянето на времето, прекарано онлайн, между ползване на електронна търговия, комуникации, разглеждане на съдържание и търсене на информация.

Според индекса през 2003 г. времето, прекарано в онлайн комуникации, е формирало 46% от общото време, отделено за интернет.

Оттогава обаче са настъпили драстични промени, като към момента потребителите посвещават 47% от онлайн престоя си на разглеждане на съдържание, спрямо 34% преди четири години. Делът на онлайн комуникациите е намалял до 33%.

Делът на търсенето на информация остава относително нисък, като формира едва 5 на сто от общото време, прекарано онлайн през 2007*.

През последните четири години се е очертала важна и стабилна тенденция в начина, по който потребители прекарват онлайн времето си – основната роля на интернет се е преместила от комуникациите към съдържанието, смятат авторите на проучването.

Доминиращата позиция на онлайн съдържанието се дължи на няколко основни фактора. Първият от тях е прехвърлянето в интернет на традиционно офлайн дейности като четене и гледане на новини, намиране на развлекателна информация или прогнозата за времето.

Други ключови условия са по-бързите и достъпни интернет връзки и все по-голямата популярност на видеоклиповете в интернет. Разпространението на социални мрежи като MySpace и Facebook вероятно също са подпомогнали увеличаването на разглеждането на онлайн съдържание.

Популярността на програми като AOL Instant Messenger, които позволяват по-бърз обмен на съобщения от изпращане на електронни писма, пък е основен фактор за намаляване на времето, прекарано в писане на мейли, отчита проучването.

Времето, прекарано на сайтове за електронна търговия като Amazon.com, е намаляло и към момента формира около 15 на сто от времето онлайн.



Онлайн дейност Дял от общото време - 2003 Дял от общото време - 2007*
Разглеждане на съдържание 34% 47%
Търсене 3% 5%
Електронна търговия 16% 15%
Комуникации 46% 33%

*Данните за 2007 включват периода януари - май
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:58 | 08.09.22 г.
Най-четени новини
Още от Свят виж още

Коментари

Финанси виж още