Слабостта на долара оказва силна подкрепа на туризма в САЩ, но тя не е достатъчна, за да се върнат туристическите посещения на нивото си отпреди 2001, смятат експерти от бранша, цитирани от АФП.
Големият проблем на сектора е непривлекателният имидж на страната, довел до значителен спад на посещенията от няколко години: според последните налични данни за 2005 г. САЩ посрещат със 17% по-малко туристи спрямо нивата преди 2001 г.
От началото на годината се отчита повишение на посещенията с 5,8%, което обаче се дължи на поевтинелия долар спрямо еврото, която поставя страната в „промоционално положение“ спрямо европейските туристически дестинации.
„Трудно е да се каже с точност, но вероятно без подкрепата на слабия долар положението би се влошило още“, смята Джеф Фрийман от асоциацията Discover America Partnership, която обединява професионалистите в туристическия сектор.
Например броят на британците, посетили САЩ, е намалял с 1% до 4,5 млн. през последните 12 месеца до края на май, показват данни от британската статистическа служба.
За да се справят с положението, представителите на щатския туристически сектор започнаха кампания с искания към правителството за по-големи усилия за възвръщане на положителния имидж на САЩ в чужбина. За целта според браншовиците са нужни 200 млн. долара.
„Другите държави харчат милиони долари за промотиране на туризма си, САЩ – нито един“, казва Фрийман. По думите му идеята е да се създаде единна марка, която да бъде представяна по един и същи начин във всички страни по света.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.