IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Carrefour изпревари конкурентите си в Бразилия

Благодарение на промяна на стратегията и преструктуриране френската компания изпревари Casino и Wal-Mart по пазарен дял в страната

14:45 | 09.07.07 г.
Автор - снимка
Създател
Carrefour изпревари конкурентите си в Бразилия

След близо две години конкуренция с Casino и Wal-Mart френската верига магазини за търговия на дребно Carrefour излезе начело в сектора в Бразилия благодарение на придобивания и преструктуриране, пише АФП.

Компанията, която е номер 2 в сектора в световен мащаб, има 450 магазина в Бразилия, а пазарният й дял е 16% спрямо 14% за бразилската CBD (собственост на френската Casino) и 11% за Wal-Mart.

Дълго време фокусирана върху Франция, миналата година Carrefour започна засилено да открива магазини в други страни, залагайки на развиващите се икономики от така наречената група BRIC (Бразилия, Русия, Индия и Китай) и техния показателен растеж.

Секторът на продажбите на дребно в тези страни все още е слабо развит за разлика от Европа и САЩ, където има и жестока конкуренция. В този контекст от френската компания планират през 2008 г. Франция да представлява 46% от оборота спрямо 62% през 2004 г.

Carrefour, която вече присъства в Китай със сто магазина, а също и в Бразилия, предвижда да отвори първия си магазин в Русия следващата година и насочва поглед и към Индия.

Със своите 190 млн. жители Бразилия е най-големият пазар в Южна Америка. Carrefour присъства в страната от 1975, но от началото на 2000 г. започва да изпитва трудности заради проблеми с интеграцията на закупени супермаркети, а през това време CBD и Wal-Mart отварят свои магазини.

През 2005 г. компанията решава да промени стратегията си и да се съсредоточи или да навлезе в страни, където може да отваря по 10 хипермаркета годишно.

Бразилия е една от тези страни и компанията започва да се преструктурира на местно ниво. Carrefour затваря или преобразува супермаркетите Champion, като ги адаптира за богатите жители (Carrefour Bairro), наема местни кадри, инвестира в нехранителния сектор, туризма и рекламата.

В резултат на това първият хипермаркет на групата, открит през 1975, регистрира годишен ръст на оборота от 8% през последните две години спрямо между 3 и 4% преди това.

Тази година Carrefour ще открие между 15 и 20 хипермаркета спрямо 9 през 2006 и средно по два годишно между 2000 и 2004 г.

Заради по-ниските доходи на домакинствата в Бразилия обаче до 45% от продуктите на Carrefour се продават по време на промоции спрямо 18% в Европа. През април компанията реши да закупи веригата Atacadao, чиито цени са с 15% по-ниски.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:19 | 21.08.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Свят виж още

Коментари

Финанси виж още