IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Новият самолет на Боинг използва 20 на сто по-малко гориво

До 50 на сто от основната структура на самолета ще бъдат направени от сплави, които намаляват тежестта на апаратите

10:29 | 09.07.07 г.
Автор - снимка
Създател
Новият самолет на Боинг използва 20 на сто по-малко гориво

Производителят на самолети Боинг представи новия си революционен „зелен“ пътнически самолет 787 Dreamliner, за който вече има многобройни поръчки, съобщи АФП.

Първият нов модел на Боинг от 13 години използва огромния напредък в авиационната технология през последното десетилетие и може да лети на дълги разстояния, използвайки до 20 на сто по-малко гориво.

При създаването на Dreamliner са приложени няколко революционни решения, най-забележителното от които е използването на високотехнологични пластмасови сплави вместо алуминий. До 50 на сто от основната структура на самолета, включително корпуса и крилата, ще бъдат направени от сплави, които намаляват тежестта на апаратите.

Освен това материалите за направата на Dreamliner са по-здрави и по-леки от традиционните, което дава на самолета възможност за спестяване на гориво, а частите не се износват толкова бързо, което намалява разходите за поддръжка.

Обещанието за по-малки разходи за гориво предизвика интереса на авиоиндустрията. Досега компанията, която планира да произведе 2 000 апарата от Dreamliners през следващите две десетилетия, е получила 642 поръчки за самолета от 46 компании, при цена по каталог от между 146 и 200 млн. долара.

Очаква се самолетът да направи първия си пробен полет в периода между края на август и края на септември, а през май 2008 г. търговски полети ще започне да осъществява японската компания All Nippon Airways, след като получи първия от поръчаните 50 апарата Dreamliners.

Dreamliner ще има по три модела за пътувания на средни и на далечни разстояния, като броят на местата ще бъде между 210 и 330.

Самолетът може да прелети без да презарежда до 15 750 км, т.е. може да реализира полет от Москва до Сау Паулу например.

От Боинг се надяват, че Dreamliner ще бъде използван за откриването на доходни линии между градове, които досега не са имали директна връзка, като Сиатъл-Шанхай, Бостън-Атина или Мадрид-Манила.

Dreamliner 787 ще влезе в употреба, след като гигантският A380 на европейския конкурент Ербъс „превземе“ небето – първите апарати от A380, който може да превозва до 800 пътници, ще бъдат доставени на Singapore Airlines през октомври.

Според анализатори Dreamliner и A380 отразяват различните стратегии на Боинг и Ербъс в преследване на една и съща цел – по-евтини полети.

Като отговор на Dreamliner от Ербъс обявиха плановете си за най-новия си модел – A350, който обаче се очаква да бъде готов за търговски полети през 2013 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:07 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Свят виж още

Коментари

Финанси виж още