IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Автомобилната индустрия продължава да мечтае за най-евтината кола на света

Световните производители се надпреварват с обещания за "народни коли"

13:41 | 25.06.07 г.
Автор - снимка
Създател
Автомобилната индустрия продължава да мечтае за най-евтината кола на света

Автомобилните производители мечтаят да направят в Индия най-евтината кола на света, която да струва по-малко от 3 хил. долара. В момент, в който международната конкуренция в бранша се изостря и все повече компании обмислят да заложат на евтините модели, Renault и Nissan отново потвърдиха плановете си да започнат съвместно производство на автомобил с рекордно ниска цена.

От месеци двете групи говорят за тази нова кола, която ще бъде произвеждана в царството на делокализирания бизнес и евтината работна ръка.

„В момента проучваме как, в рамките на съюз между Renault et Nissan, бихме могли да произвеждаме кола за 3 хил. долара“, заяви миналата седмица Карлос Госн, изпълнителен директор на компаниите. Той бе споменал за този проект през април, а този месец от Renault официално потвърдиха плановете.

По думите на Госн, ако бъде започнато такова производство, то най-вероятно ще е в Индия заради благоприятните условия, които предлага страната. Защото шефът на Renault-Nissan е убеден, че „битката между автомобилните производители се води и в сегмента на евтините коли“.

Френско-японската компания всъщност ще срещне сериозен противник именно в Индия. Местният конгломерат Tata, чието подразделение Tata Motors разработва „народна кола“ за 100 хил. рупии (2500 долара) може би ще поведе в класацията за най-евтината нова кола на света.

От Tata, които вече произвеждат евтини модели, твърдят, че ще пуснат хиперконкурентния автомобил преди края на следващата година. Прототипът на колата е готов, като става дума за четириместен автомобил с двигател от 630 куб.см.

В този сегмент индийската Xenitis, която работи в сътрудничество с китайската Guangzhou Motors, също планира да пусне на пазара в края на 2008 г. кола за „около 2500 долара“, обеща изпълнителният директор на групата Супарна Маитра.

Индийско-японската Maruti-Suzuki пък от 25 години наводнява индийския пазар с Maruti 800 – автомобил, малко по-голям от Fiat 500, но продаван срещу 5000 долара.

И докато индийците отдавна разчитат на евтините модели, то японската Toyota, американската General Motors и южнокорейската Hyundai, вече присъстващи в страната, на свой ред обмислят да се впуснат в производството на „народни коли“. От 2009 г. и Volkswagen стъпва на въпросния пазар с автомобил от ранга на Polo, който ще бъде сглобяван в Западна Индия и чиято продукция ще е 110 хил. броя годишно.

За момента в Индия има седем милиона регистрирани коли при население от 1,1 млрд. души. В Европа и САЩ на двама души от населението се пада средно по една кола. Индийците са купили 1,1 млн. автомобила през 2005 г. Очаква се цифрата да се удвои до 2010 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:07 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Свят виж още

Коментари

Финанси виж още