IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Започва разследване срещу Google заради сделката за DoubleClick

От търсачката посочват четири големи сделки, сключени след офертата й за DoubleClick на 13 април като доказателство, че в сектора има силна конкуренция

12:08 | 29.05.07 г.
Автор - снимка
Създател
Започва разследване срещу Google заради сделката за DoubleClick
Федералната комисия по търговията в САЩ е започнала антитръстово разследване срещу Google относно офертата 3,1 млрд. долара за закупуване на специализираната в интернет рекламата компания DoubleClick Inc., съобщи АР.

Разследването на сделката беше многоочаквано след обявяването на плановете на Google.

Базираната в Ню Йорк DoubleClick дава възможност на клиентите си да поставят и да проследяват рекламата онлайн, включително и да търсят реклами, което Google, както и конкурентите на компанията Yahoo и Microsoft, превърнаха в изключително доходен бизнес.

За закупуването на DoubleClick се съревноваваха да наддават Microsoft и Google. Тъй като Google държи по-голямата част от пазара на търсене на реклама онлайн, присъединяването на технологията и на клиентската мрежа на DoubleClick ще подкрепи усилията на компанията да диверсифицира основната си рекламна дейност.

Според Дон Харисън, старши корпоративен адвокат на Google, придобиването не представлява риск за конкуренцията.

Google е предал основната информация за планираното закупуване на регулаторните органи след обявяването на сделката и ще предостави допълнителните данни, искани от Федералната комисия по търговията, е заявил говорителят на компанията Адам Ковачевич.

От търсачката посочват четири големи сделки, сключени след офертата й за DoubleClick на 13 април, като доказателство, че в сектора има силна конкуренция.

На 30 април Yahoo обяви намерението си да придобие компанията за онлайн реклама Right Media Inc. за 680 млн. долара. В началото на май AOL LLC съобщи, че е закупил контролен пакет в групата за уеб реклама Adtech AG, като цената не е обявена. Също в началото на този месец WPP Group PLC - вторият по големина в света рекламен конгломерат, се съгласи да придобие 24/7 Real Media Inc. за 649 млн. долара, а Microsoft отправи предложение на стойност 6 млрд. долара за компанията за реклама онлайн aQuantive Inc.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:03 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Свят виж още

Коментари

Финанси виж още