IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Битката за EMI тепърва започва

Лейбълът прие оферта за закупуване от страна на инвестиционен фонд, но според някои анализатори това само дава на конкурента Warner база за наддаване

12:45 | 23.05.07 г.
Автор - снимка
Създател
Битката за EMI тепърва започва

Въпреки че лейбълът EMI се съгласи да бъде закупен от частен инвестиционен фонд, битката за музикалната компания изобщо не е приключила, пише ВВС. Според анализатори Warner, който е кандидат за закупуването на EMI от много време, може да отвърне с по-висока оферта или пък в борбата за сделката може да навлезе нов играч.

Все пак фактът, че ръководството на EMI подкрепи офертата на стойност 3,2 млрд. паунда (6,3 млрд. долара) от страна на Terra Firma, бе приет много добре от пазара. Инвеститорите разграбват акциите на EMI, повишавайки цената им, с надеждата, че ще се разрази битка за наддаване, особено при последните новини, според които EMI е отворила счетоводството си за трима кандидат-купувачи през последните седмици.

Освен прогнозите, че сега Warner ще предложи по-висока цена, анализаторите изтъкват факта, че вече има официална оферта, върху която да се наддава, след месеци на спекулации. Warner и EMI си отправят и съответно отхвърлят  взаимни предложения за придобиване от много време.

Според мнозина експерти сливането на двете музикални компании е единствената сделка, която има смисъл във финансово отношение заради припокриването на дейността.

Възможно е обаче EMI да използва опасенията за намеса от страна на органите по конкуренцията, за да отхвърли оферта на Warner. Предложението на Terra Firma е най-атрактивното досега и ще предостави средства в брой незабавно, без несигурност по отношение на регулаторните органи, заявяват от EMI.

През последните месеци Warner се опитва да обори този аргумент, като се съгласява на сделки с независими лейбъли. Споразумението с Impala - търговска група, която представлява независими звукозаписни компании в Европа, цели да премахне някои регулаторни пречки, които могат да объркат всяко придобиване.

Независимите лейбъли предупреждават, че консолидацията в сектора означава по-малко конкуренция, по-малък достъп до мрежата за разпространение и по-малък избор за потребителите. А Impala е сериозен противник.

В резултат на възраженията на групата срещу сливането на Sony-BMG (постигнато през 2004 г.) Европейската комисия обмисля сега разрешението си за сделката.

Impala също така поиска ЕК да разследва сделка между Universal и Warner, което принуди Universal да продаде правата върху някои от музикалните си каталози. Вчера обаче комисията одобри закупуването на BMG Publishing от Universal Music, което ще създаде една от най-големите компании в областта на издаването на музика.

Impala е създадена през 2000 като противодействие на първоначалните усилия на EMI и Warner да се обединят. Опитът за сделка между двата музикални гиганта тогава беше при условия, поставени от EMI. Impala има списък с изисквания, които трябва да се следват при големи сливания, към който се придържа и досега.

Според сегашното споразумение на Warner с Impala артисти на двата големи лейбъла може да бъдат продавани на по-малки музикални компании, за да се подобри тяхната пазарна позиция. То предвижда и по-голям достъп на независимите групи до супермаркетите и големите магазини.

От Warner са се съгласили и да помогнат за финансирането на нова лицензионна инициатива - Мерлин, която ще даде на малките лейбъли повече достъп до преговори с компании като Apple, производителя на плейъра iPod, и Microsoft. Мерлин, която представлява стотици малки независими лейбъли по цял свят, опитващи се да сключат сделка с големи музикални сайтове, може да се превърне в "голям" лейбъл в света на музиката онлайн.

През последните години свалянето на музика онлайн и интернет достъпът до инди музика промениха британските чартове. Според Алисън Уенъм от Асоциацията на независимата музика (Association of Independent Music), малките лейбъли играят значима роля като носители на новите тенденции и на групите, които достигат впоследствие върха.

Хелън Смит от Impala пък смята, че ако консолидацията в сектора продължи, компаниите ще се фокусират върху парите, което означава, че ще има все повече "изпълнители еднодневки". Големите лейбъли имат краткосрочна визия за музикантите, докато независимите искат да инвестират в артист, който ще се развие, коментира тя.

Според анализатори на музикалната индустрия обаче публиката изобщо няма да направи разлика.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:28 | 31.08.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Свят виж още

Коментари

Финанси виж още