IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Carrefour отнесе глоба от близо 5 млн. евро заради лъжливи реклами

Компанията е рекламирала продукти, от които не е имала наличност, не са били на обявената цена или не са имали характеристиките, посочени в рекламните каталози

12:02 | 23.05.07 г.
Автор - снимка
Създател
Carrefour отнесе глоба от близо 5 млн. евро заради лъжливи реклами

Френската верига супермаркети Carrefour получи глоби от общо 4,8 млн. евро по няколко различни случая на недобросъвестни търговски практики, сред които лъжлива реклама, продажба на по-ниски цени от цените на едро и съглашение за уеднаквяване на търговско поведение, предаде АФП.

На компанията е наложено и изискването на оповести публично резултатите от разглеждането на случая й чрез разлепване на решението за глобата на касите на всеки от 213-те й магазина.

Според представителите на регулаторните органи във Франция Carrefour използва „нечестни и антиконкурентни“ практики както по отношение на другите големи марки в сектора, така и спрямо дребните търговци и потребителите.

Компанията бе обвинена в това, че е рекламирала продукти, от които всъщност не е имала достатъчна наличност, не са били на обявената цена или не са имали характеристиките, посочени в рекламните каталози.

От магазина обясняват, че проблемът с наличността се е появил, защото намалението за някои от продуктите е било валидно само за клиенти, включени в „програма за лоялност“, и веригата не е преценила добре, че дори само тези клиенти ще имат толкова голям интерес към конкретната стока.

В други случаи в каталозите е имало неверни цени на климатици, телевизори и хладилници, за които Carrefour е обявил впоследствие, че е допусната печатна грешка. От прокуратурата обаче твърдят, че компанията следва да проверява достоверността на каталозите си.

Освен това между октомври 2004 и август 2005 г. веригата е продавала някои стоки на цени, по-ниски от цените на едро, като разликата е била от 0,01% до 44%. Според един от адвокатите на Carrefour причина за тези продажби е „много силният приятелски натиск“ от страна на финансовото министерство в страната за намаление на цените. „Министерство на финансите не ви е молило да нарушавате закона“, контрира обвинението.

Що се отнася до споразуменията за уеднаквяване на търговските практики, Carrefour e упреквана заради поведението в периода декември 2005 – март 2006 г., когато се е договаряла с други търговци за изкуствено завишаване на цените на някои не особено скъпи продукти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:31 | 25.08.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Свят виж още

Коментари

Финанси виж още