Avon Products Inc., най-голямата козметична компания, продаваща продуктите си чрез каталог, обяви първо повишение на печалбата си от шест тримесечия насам.
Печалбата за четвъртото тримесечие е нараснала с 0,5% до 184,1 млн. долара, или 41 цента на акция, спрямо 183,2 млн. долара (40 цента на брой) за същия период на предходната година, съобщи Bloomberg.
Приходите на базираната в Ню Йорк компания са нараснали с 9,4 на сто за година до 2,6 млрд. долара, като основна заслуга за покачването имат пазарите в Китай, Латинска Америка и Източна Европа.
Акциите на Avon паднаха с 55 цента, или 1,6%, до 34,62 долара вчера в Ню Йорк. Откакто бе обявена планираната реорганизация на дейността на компанията през ноември 2005 г. цената на книжата е нараснала с 27%.
Avon продава козметиката си чрез дистрибутори, които предлагат продуктите лично на клиентите, чрез каталог. Компанията търпи все по-силната конкуренция от страна на големите вериги магазини, които продават с отстъпки продукти на Procter&Gamble, L'Oreal и др. компании със световноизвестни марки, като тази тенденция се усеща най-вече в САЩ. По тази причина от две години насам продажбите на Avon се понижават със средно 1,7 на сто годишно на фона на регионални ръстове от 20% в Европа, 15% в Латинска Америка и 8% в Тихоокеанска Азия.
През миналата година компанията обяви план за реорганизиране на дейността, чрез който се цели да се спестяват по около 300 млн. долара на година. Предвидено е затварянето на някои производствени мощности, както и съкращения на персонала.