Световните продажби на телевизори с плазмени екрани са нараснали с 95% през второто тримесечие на годишна база до 2,2 млн. броя, благодарение на добрите резултати на японския производител Matsushita Electric Industrial, съобщават от американския изследователски кабинет DisplaySearch.
По обем плазмените телевизори формират 5% от световния телевизионен пазар, уточняват от кабинета. В сравнение с първото тримесечие покачването е с 4%.
В парично изражение на годишна база продажбите на такива телевизори са нараснали с 57% и през второто тримесечие формират 20% от общите продажби на телевизори, уточняват от DisplaySearch. В сравнение с първото тримесечие покачването е 18%.
Търсенето на плоски плазмени екрани или на такива с течни кристали (LCD) е подпомогнато от продължителния спад на цените, които поощряват потребителите да сменят по-обемните си телевизори с ултра тънки модели.
Matsushita, компанията майка на Panasonic, запазва лидерската си позиция сектора, увеличавайки дела си до 28,3% през второто тримесечие срещу 21,5% за първите три месеца на годината.
На втора позиция е южнокорейският LG Electronics със 17,1% пазарен дял, следван от сънародника му Samsung Electronics, който държи 13,6% и от холандския Philips Electronics с 10,3%.
Продажбите на LCD телевизори са нараснали със 135% през второто тримесечие до 9,4 млн. броя, или 22% от световния телевизионен пазар, съобщиха в началото на седмицата от DisplaySearch.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.