Продажбата на имена на китайски интернет домейни е надминала сумата от 1,3 млн. юана, или близо 163 хил. долара, по време на наддаване в хотел в Пекин, съобщи Ройтерс.
Търгът за два уебадреса (umpc.cn и umpc.com.cn), свързани с твърде актуалните в момента ултра мобилни PC-та (ultra-mobile personal computing или upmc), е достигнал изключителната цена от 390 хил. юана (48 900 долара).
Домейни, сред които art.com.cn и book.com.cn, са продадени на цена далеч над началната, а наддаването за адреса caipiao.com, ("caipiao" означава билет от лотарията на китайски) е достигнало 37 хил. юана (4 600 долара).
"Смятам, че днес направихме една голяма крачка напред на този пазар", заявява Рейнджър Уанг, организатор на наддаването и продавач на адресите "umpc".
При все това отделените средства са доста под тези при подобни наддавания на Запад. Пет от дванадесетте имена не са били закупени, но Уанг смята, че като цяло достигнатата сума е рекордна за Китай.
"Преди сегашния търг наддаването за имена на домейни бяха под формата на малки транзакции и то не много успешни", коментира още уеб продавачът.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.