Продажбите на компанията BMW са се понижили през юли със 7,7% до 102 452 броя, заради спад на търсенето на автомобили с марката BMW и по-слаби продажби на Mini, съобщават от немския автомобилостроител.
Продажбите на марката BMW са се понижили със 7,7% до 86 597 броя, kато тези на Mini също са намалели със 7,7% до 15 804 - основно заради разширяване на производствените капацитети на британския завод за производство на Mini.
От своя страна, продажбите на Rolls-Royce са нараснали с 13,3% до 51 броя от модела Phantom.
За първите седем месеца на годината продажбите на марката BMW са нараснали с 5,7% до 800 931 броя, уточняват от производителя.
Акциите на компанията BMW се понижиха с 2,04% днес във Франкфурт до 38,49 евро за брой.
Производителят предвижда рекордни продажби за тази година, основно заради успеха на Серия 3, компактната Серия 1, X3 и Mini.
Основният конкурент на BMW - Mercedes Car Group, собственост на DaimlerChrysler, обяви миналата седмица покачване от 1,7% на продажбите си през юли до 102 300 броя, докато за седемте месеца нарастването е със 7,7% до 729 600 автомобила.
Продажбите на марката Mercedes-Benz са нараснали с 11,9% през юли и по този начин надвишават с около 6 000 тези на BMW.