Чистата печалба на италианския производител на бяла техника Индезит намалява с 11,9% за второто тримесечие на 2006 г. спрямо същия период на миналата година, се казва в съобщение на компанията.
Печалбата за шестте месеца възлиза на 7 млн. евро, като спадът се дължи на извършените разходи за преструктуриране в размер на 11 млн. евро. Продажбите се увеличават с 3,9% на годишна база, достигайки 768 млн. евро.
За първото шестмесечие на 2006 г. компанията има печалба от 19 млн. евро (+0,5% спрямо януари-юни 2005) и продажби за 1,46 трлн. евро (+5,1%). Нарастването на продажбите е по-чувствително в Източна Европа – 9,6%, спрямо 13% в Западна Европа.
В България компанията присъства от 14 години с двете си основни марки - Индезит и Аристон. Фирмата е пазарен лидер, притежавайки над 20% пазарен дял в сегмента на едрите домакински електроуреди.
През 2005 г. Индезит отбеляза 21% ръст на продажбите си на българския пазар спрямо 2004 г., каза Алена Георгиева, генерален директор на Индезит за България, Сърбия и Македония. Тя обаче не уточни до какъв размер е покачването.