Френският автомобилен концерн Renault обяви спад от 3,2 на сто в продажбите си по целия свят за първото тримесечие на 2006 година, съобщи Ройтерс. Компанията е продала 1 315 385 автомобила за периода, като този резултат се дължи най-вече на понижението на продажбите в Западна Европа.
В края на юни тази година френската група има дял от 4,1% от световния автомобилен пазар, спрямо 4,2% в края на 2005 година. Въпреки това от компанията заявяват, че разчитат на стабилни продажби за цялата година в сравнение с миналата.
От автомобилния концерн уточняват, че разчитат главно на пускането на пазара през септември на моделите си Scеnic Phase 2, както и Trafic Phase 2 и Master Phase 3. Освен това в края на годината в някои страни ще бъде представен и новият модел на Dacia – комби версията на Logan.
В Западна Европа продажбите на Renault са регистрирали понижение от 7,6 на сто за първите шест месеца на годината до 951 014 броя. Този спад се дължи най-вече на остарялата гама от модели на компанията.
За сметка на това в останалата част от света френският автоконцерн отбелязва ръст в продажбите си от 10,6 на сто до 364 371 автомобила, най-вече благодарение на модела Logan, продаван от румънската марка на компанията Dacia.
Dacia, от своя страна, регистрира повишение от 28,5% до 103 604 броя в продажбите си, а Renault Samsung – увеличение от 3,3 на сто до 57 710 броя. Само продажбите на марката Renault са се понижили с 5,5% до 1 152 493 автомобила.
Освен двете му подразделения, другата причина за повишението в световните продажби на автомобилния концерн Renault е компанията му за професионални превозни средства, чиито продажби са нараснали с 0,5 на сто до 198 482 броя.