Продажбите на нови автомобили в Западна Европа са нараснали с 9,6 на сто през май до 1,42 милиона броя, съобщава Ройтерс.
За първите пет месеца на 2006 година европейският пазар е отбелязал повишение от 2,4% до 6,83 милиона автомобила, се уточнява в статистика на Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA).
Продажбите на японските производители Toyota Motor, Honda Motor, Suzuki Motor и Mazda Motor също са допринесли за ръста на пазара в Европа, а компанията DaimlerChrysler е спечелила от пускането на нови модели.
Италианската компания Fiat бележи голям успех след пускането на новите си модели, като Grande Punto например, който се продава много добре. Продажбите на нови автомобили на групата са нараснали с 55,1 на сто през май. По този начин пазарният дял на италианският концерн се е увеличил с два процентни пункта до 7,8%.
Продажбите на другите две големи италиански марки - Alfa Romeo и Lancia, също са отбелязали повишение от над 40% през месеца.
Подновяването на гамата автомобили на Volkswagen позволи на немската група да увеличи продажбите си с 12,7 на сто за периода.
От друга страна пазарният дял на Renault, чиито продажби намаляха с 2,6 на сто, отчете спад от 8,6% спрямо 9,7% през май миналата година. Продажбите на най-евтиния модел на групата - Logan, на марката Dacia, са се увеличили почти четворно, но и този факт не можа да компенсира понижението от 5,2% в продажбите на марката Renault.
Продажбите на PSA Peugeot Citroеn са намалели с 0,3 на сто. Френската група има пазарен дял от 12,8% през май.
Марката Toyota е отбелязала повишение от 20,1%, а групата общо е регистрирала ръст от 22,3 на сто през месеца, като продажбите на подразделението й за луксозни автомобили Lexus почти е удвоило продажбите си до 3 817 броя.
Продажбите на Suzuki и Mazda Motor са се увеличили съответно с 13,6% и 12,6% през изминалия месец.
Тъй като компанията Nissan Motor, част от Renault, не е пускала нови модели, продажбите й са се понижили с близо 11 на сто, а пазарният й дял е отбелязал спад от 0,5 пункта на годишна база до 2,1%.
Въпреки че продажбите на щатските производители Ford Motor и General Motors са нараснали съответно с 4,7 и 6,5%, пазарният им дял е намалял.
Обявените резултати са отчетени на базата на продажбите на нови автомобили в 23 страни от ЕС, с изключение на Кипър и Малта, както и в Швейцария, Норвегия и Исландия.