Световното първенство по футбол, което стартира в петък в Германия, не е довело до очаквания ръст в продажбите на телевизори с плоски екрани, обявиха от Sony.
"Всички се надяваха на ефекта „Световно първенство“. За съжаление обаче не забелязахме покачван в продажбите, което очаквахме през март и април", заявява Фуджио Нишида, президент на отдел електронна дейност на японската компания в Европа.
Все пак той е уточнил, че продажбите на LCD телевизорите са започнали да се увеличават през последните седмици.
"Започнахме да забелязваме възходящо движение през май. Очакваме сериозно покачване през юни", е добавил той.
За сравнение, още през април Philips Electronics обяви, че продажбите на телевизори не са се увеличили значително въпреки наближаването на Световното.
Sony е четвъртият по големина световен производител на LCD телевизори по продажби и лидер по оборот, заради по-високите си средни цени.
Японската компания, чийто пазарен дял се понижи до 10,9% през първото тримесечие на 2005година, спрямо 14,6% за второто, се очаква постепенно да започне да възстановява присъствието си.
"Понижението на нашия пазарен дял се дължи на прехода в нашите модели от 2005 и 2006 година", уточнява Нишида.