Третият по големина производител на дисплеи от течни кристали - AU Optronics Corp., ревизира в низходяща посока предишната си прогноза за поръчки на LCD-та за телевизори във връзка със Световното първенство по футбол в Германия.
На 20 април от компанията заявиха, че поръчките за второто тримесечие ще се повишат с 20% в сравнение с първото тримесечие, а цените ще спаднат с 5%. Вчера от AU Optronics обаче съобщиха, че продажбите за май са се понижили с 10% до 20,1 милиарда долара.
В резултат на това JPMorgan Chase & Co намали прогнозата си за печалбата на компанията за 2006 г. с 21% до 16,1 милиарда долара. Цените на акциите на AU Optronics се понижиха след новината със 7%, но след това възстановиха част от стойността си, като приключиха на загуба от 0,22% до 13,8 долара.
В същото време базираната в Тайван компания Hsinchu заяви, че поръчките й на LCD-та за второто тримесечие ще се увеличат с по-малко от 10% в сравнение с предходните три месеца, а цените ще спаднат с 10%, тоест почти двойно повече от предишни прогнози.
Всичко това породи съмнения, че производителите на дисплеи са надценили продажбите, свързани със Световното първенство по футбол. Samsung Electronics Co и други производители на LCD са направили разходи за над 10 милиарда долара през 2005 година, купувайки оборудване за увеличаване на производството.
Според ФИФА световното първенство, което започва в петък в Германия, ще бъде наблюдавано от 30 милиарда зрители.