IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Sony пуска телефон-уокмен в Япония

Телефоните на Sony Ericsson ще бъдат с вградена памет от 1 гигабайт, която е достатъчна за съхранението на 630 песни

16:36 | 22.05.06 г.
Автор - снимка
Създател
Sony пуска телефон-уокмен в Япония

От следващия месец Sony, съвместно с KDDI, вторият по големина мобилен оператор в Япония, ще предлагат на японския пазар клетъчен телефон – уокмен, който ще позволява на потребителите да свалят музика директно на апарата си, обявиха от двете компании.

Японската група за електроника Sony Corp. вече предлага уокмен - телефон, който е и подвижен музикален плеър, в други страни по света. Но подобен продукт се предлага за първи път в Япония, където повече от 90% от музикалните файлове се свалят директно на клетъчен телефон, а не на компютър.

Япония се слави като един от най-високо технологичните пазари за мобилни телефони в света, с милиони потребители, които използват апаратите си, за да проверяват електронната си поща, да гледат цифрова телевизия или да играят видео игри.

Телефоните на Sony Ericsson, джойнт венчър за мобилни телефони на Sony и шведската компания LM Ericsson, ще бъдат с вградена памет от 1 гигабайт, която е достатъчна за съхранението на 630 песни, и ще могат да свирят точно 30 часа.

От август насам Sony вече продаде 5,5 млн. уокмен – телефона в останалата част от света, включително САЩ, и се надява апаратите да се продават също толкова добре и в Япония.

За да изтеглят музика, уокмен – телефоните в Япония ще се свързват с цифров музикален магазин, работещ чрез мрежата на KDDI Corp., наречен Listen Mobile Service, и ще свалят песните директно на клетъчния апарат чрез отделна услуга на KDDI, наречена „chaku-uta“, която вече е много популярна в Япония.

KDDI е лидер на японския пазар за клетъчни телефони, които свалят музика, като 47 млн. песни са били вече изтеглени чрез услугата „chaku – uta“. Но на сектора за мобилни телефони компанията следва NTT DoCoMo Inc., номер едно в бранша, която държи около 60 на сто от продажбите.

От KDDI обявиха, че искат да увеличат музикалните си услуги, за да се подготвят за преносимите телефонни номера, които ще бъдат въведени в Япония през ноември. Чрез тази услуга хората ще могат да сменят мобилните оператори, но ще запазват телефонните си номера.

Конкуренцията на японския пазар се очаква да се увеличи, след като компанията доставчик на широколентов интернет достъп Softbank Corp. наскоро придоби японското подразделение на британския мобилен оператор Vodafone Group PLC.

Компаниите не дадоха цена за телефоните, заявявайки, че тя ще бъде определена от дистрибуторите.

Конкуренцията за потребители е толкова силна в Япония, че някои компании дори продават телефони за 1 йена (по-малко от 1 цент), надявайки се да си върнат парите чрез месечни абонаменти и други вноски.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:04 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Свят виж още

Коментари

Финанси виж още